Hej

I vårt nybyggda hus så har VVS killen användt ett avloppsrör som har en massa veck på sig (inkopplat bak i WC-stolen och vågrätt in i vägg). Då avloppsröret är semitarnsperant när solen står på så upptäckte vi vid städningen (därför kröp vi nere under WC-stolen) att alla veck samlar på sig "sedement" som spolas ner i WC-stolen!? Någon som varit med om att ett sådant avloppsrör har användts?
 
Ett halvgenomskinligt veckat plaströr som avlopp från toastolen..?! Det lät tokigt.

Du har ingen bild?
 
Kanske skulle kunna vara någon form av kabelskyddsrör?
 
Här kommer en bild på avloppsröret
Har bara suttit i ca 3-4 månader
 
  • avlopp_003.jpg
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.