Haft en elektriker hemma idag för att byta tre befintliga uttag och lägga till två + lite annat. Jag är lite förvånad över resultatet, brukar det se ut såhär? Har en målare som kommer på måndag, hur fan hör jag?
Det blev i alla fall infällt. Säg till målarn att det behövs lite mer spackel och vad det gäller. Hålet runt uttaget måste lappas i med gips. Ganska rimligt enkelt om man har en gipsbit, nån träbit och gipsskruv. Annars får du ringa snickarn också.
Sen tycker jag att gnisten skulle kommunicerat ordentligt, den punkten är underkänd. Det minsta att begära hade varit att lagat i med gipsbiten som sågats bort.
Sen tycker jag att gnisten skulle kommunicerat ordentligt, den punkten är underkänd. Det minsta att begära hade varit att lagat i med gipsbiten som sågats bort.
Produkter som diskuteras: "gipsskruv"
Gips- & skivskruv
Skivskruvar är specialdesignade för att säkert fästa skivor av olika material utan att skada dem. Dessa skruvar har ofta en platt undersida eller en försänkt huvudkonstruktion som hjälper till att fördela trycket jämnt över skivan, vilket
Läs mer
Det var ju en stark förenkling. Skivorna måste ju först stabiliseras på insidan hur det nu skulle gå till med en så liten skåra.Matti_75 skrev:
Elektrikern har i princip förstört väggen så att den nu måste repareras och det räcker inte med att spackla.
Jag är ny husägare och har inte haft något sånt jobb hemma förut, men jag hade förväntat mig något hål här och där och att kabeln var dragen bakom väggen. Han frågade om han fick fräsa och jag sa ja till det, så har egentligen bara mig själv att skylla på. Men som sagt så har jag inte erfarenhet utan bara förväntningar…Intet skrev:
Har jag sagt spackla? Laga med plåtremsa/remsor och sedan skära i gips.Intet skrev:
Vill man ha dold eldragning så måste man såga upp gipsen.
Såg inte så bra ut hålet ska ju sågas med dosfräs och sedan använda en rotdosa målaren blir nog inte så glad när han ser detta, tyvärr inte så proffsigt gjortS Sumis skrev:
Förutom att jag hade satt en rotdosa och endast tagit ett 70 hål för uttaget så är det rätt svårt att fiska kablar horisontellt. Vet inte om man kanske letat reglar istället och tagit 70 hål vid varje regel för att sen borra igenom regel, då har du kvar puckarna man kan lappa tillbaka igen lite lättare tänker jag.
Det man inte vet.... behöver man fråga om innan.
Tyvärr blir detta en läxa att fråga hur de kommer gå till väga.
Och framför allt... vad kan man själv göra för att underlätta.
Teoretiskt behöver man bara ta upp hål vid reglarna och de hade varit fullt rimligt för de. Som äger huset.
För den som kanske lämnat fastpris så är det inte lika rimligt.
Frågan är hur ert avtal ser ut.
Billigt snabbt och infällt.= det du fick.
Proffsigt löpande och snyggt= högre pris
Tyvärr blir detta en läxa att fråga hur de kommer gå till väga.
Och framför allt... vad kan man själv göra för att underlätta.
Teoretiskt behöver man bara ta upp hål vid reglarna och de hade varit fullt rimligt för de. Som äger huset.
För den som kanske lämnat fastpris så är det inte lika rimligt.
Frågan är hur ert avtal ser ut.
Billigt snabbt och infällt.= det du fick.
Proffsigt löpande och snyggt= högre pris
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden