Är spekulant på ett hus från 1971 som fått nytt tak 2001. Flera grejer gör att känslan är att ägarna gjort det själv med flera missar. Insektsnät i takfot runt hela huset är öppet. Hängrännor dåligt monterade, läcker i skarvar. Takfotsplåt som slutar flera cm ovan rännan. Huset är 266 m2 så stor grej att byta. Vad får ni för intryck?
Produkter som diskuteras: "Insektsnät"
Aluminiumduk för insekter Jowema
Skydd för t.ex insekter och möss
104 kr inkl moms
Läs mer
Det spontana intrycket är väl sådär, precis som du själv beskriver.
Att insektsnät saknas är naturligtvis inte bra.
Regnvattensystemet är ju monterat av någon som inte gjort det tidigare.
Kan konstruktionen vid takfoten gjorts för att möjliggöra montering av den infällda fasadbelysningen?
Att insektsnät saknas är naturligtvis inte bra.
Regnvattensystemet är ju monterat av någon som inte gjort det tidigare.
Kan konstruktionen vid takfoten gjorts för att möjliggöra montering av den infällda fasadbelysningen?
Hur avslutas pappen?
Tack för ditt svar. Den konstruktionen tror jag är original men kanske vissa delar utbytta.
Frågan är hur bökigt det är att montera korrekta fotplåtar och takavvattning samt vad det kan kosta man köper in hela jobbet?
Frågan är hur bökigt det är att montera korrekta fotplåtar och takavvattning samt vad det kan kosta man köper in hela jobbet?
GoForIt skrev:
S
SueCia
Elektroniktokig
· Dalarna
· 5 536 inlägg
SueCia
Elektroniktokig
- Dalarna
- 5 536 inlägg
Att ägarna gjort det själv är givetvis inget negativt, allt jag gjort själv på mitt hus är betydligt bättre utfört än de få saker jag haft hantverkare till.U umeper skrev:Är spekulant på ett hus från 1971 som fått nytt tak 2001. Flera grejer gör att känslan är att ägarna gjort det själv med flera missar. Insektsnät i takfot runt hela huset är öppet. Hängrännor dåligt monterade, läcker i skarvar. Takfotsplåt som slutar flera cm ovan rännan. Huset är 266 m2 så stor grej att byta. Vad får ni för intryck?
Hantverkarna överlag ser bara till att saker fungerar och sen är de nöjda, när man jobbar åt sig själv ser man till att det kommer fortsätta fungera och dessutom ser bra ut.
Sen finns det såklart klåpare som inte ska hålla på själva, men det gör det hantverkare som inte ska heller.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden