Mikael_L Mikael_L skrev:
Det känns väl inte som att man ens behöver fråga om, ifall det fortfarande är IP44 ifall man borrar upp ett 16mm+ hål i kåpan. :)
Ha ha nä förstår vad du menar :rofl::rofl: men eftersom frågan dykt upp i många olika forum och där det t.o.m hävdats att det varit ok, dvs att ip-klassningen bibehålls , ville jag höra direkt från tillverkarna
 
F Fredrik K80 skrev:
där det t.o.m hävdats att det varit ok, dvs att ip-klassningen bibehålls , ville jag höra direkt från tillverkarna
Fast sitter uttaget kloss mot en vägg kanske man kan anse att ip-klassningen "i praktiken" bibehålls?
 
:):)
Alfredo Alfredo skrev:
Fast sitter uttaget kloss mot en vägg kanske man kan anse att ip-klassningen "i praktiken" bibehålls?
Alfredo Alfredo skrev:
Fast sitter uttaget kloss mot en vägg kanske man kan anse att ip-klassningen "i praktiken" bibehålls?
Med lite silikon runt införingen går det säkert bra och att röret går in lite i uttaget. Schneider kunde väl dock inte garantera tätheten om man tog upp egna hål eftersom det inte är ”menat” att det ska göras :)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.