Hej!
Bor i en nybyggd villa där en hel del felaktigheter gjorts i samband med bygget som vi nu upptäckt (vi är andra ägarna ). Blev därför lite nyfiken på golvbrunnarna i tvättstugan samt badrummet om det även finns fel där. Finns GVK intyg från hustillverkaren gällande badrummet samt tvättstugan. Tvättstugans golv är plastmatta medans badrummet är klinker. Tycker Tvättstugans golvbrunn ser ok ut vad jag kunnat läsa mig till, men blir osäker på badrummets avlopp. Se bilder nedan, kan någon kunnig hjälpa och reda ut.
Tacksam nybliven husägare!
Bor i en nybyggd villa där en hel del felaktigheter gjorts i samband med bygget som vi nu upptäckt (vi är andra ägarna ). Blev därför lite nyfiken på golvbrunnarna i tvättstugan samt badrummet om det även finns fel där. Finns GVK intyg från hustillverkaren gällande badrummet samt tvättstugan. Tvättstugans golv är plastmatta medans badrummet är klinker. Tycker Tvättstugans golvbrunn ser ok ut vad jag kunnat läsa mig till, men blir osäker på badrummets avlopp. Se bilder nedan, kan någon kunnig hjälpa och reda ut.
Tacksam nybliven husägare!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 204 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46 204 inlägg
I sista bilden är det något brun- eller gråaktigt som jag har ringat in:
Jag kan inte se om det är fix eller smuts som ligger där eller om det är en bit av brunnsmanschetten som sticker fram. Det senare är inte bra.
Logga in
Skapa konto
Jag kan inte se om det är fix eller smuts som ligger där eller om det är en bit av brunnsmanschetten som sticker fram. Det senare är inte bra.
Är bara smuts. Hittade efter lite googlande att det är en Jafo golvbrunn. Om jag tolkar monteringsanvisningen blir det rätt svårt att se tätskiktet utan att ta bort golvbrunnssilen. Eller är jag ute och cyklar? https://asset.productmarketingcloud...4a1f-876d-b6a2ac889efd/XMGOLVBRUNN_SE_PIM.pdfBirgitS skrev:
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Klicka här för att svara