47 461 läst ·
91 svar
47k läst
91 svar
Korkad router från Telia
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 876 inlägg
Det är för att leverantören av routern packar router och väggfäste som separata produkter, och väggfästet får inte plats i lådan utan att manuellt packas upp/om.Dan1891 skrev:
Det har ytterligare valts att väggfäste behöver efterfrågas pga plast, efterfrågas det så kommer det användas och inte bara kastas direkt.
Tänk vad enkelt det hade varit om Telia , i välkomstbrevet skrivit, om F1 routern skall väggmonteras kan väggfäste beställas. Kontakta Telia kundtjänst...
Håller helt med, och har även framfört detta till produktansvarig när jag lyfte en del andra märkligheter kring gatewayn till henne.. hur ska kunden veta att det finns ett väggfäste om det inte kommuniceras någonstansblackarrow skrev:
namnbyte skrev:
Det är för att leverantören av routern packar router och väggfäste som separata produkter, och väggfästet får inte plats i lådan utan att manuellt packas upp/om.
Det har ytterligare valts att väggfäste behöver efterfrågas pga plast, efterfrågas det så kommer det användas och inte bara kastas direkt.
Gamla routrar får nytt liv – för miljöns skull
Varje månad returnerar Telias kunder tusentals bredbandsroutrar – men vad händer egentligen med dem? Hamnar de bara på soptippen? Inte alls. Det visar sig att de allra flesta återanvänds och får nya hem efter ett besök i PostNord TPL:s lager.Så jag som ny teliakund i samband med bytt gruppabbonemangsedan 1 juli -25, har fått en gammal rekonditionerad router utan min kännedom. " Ett prisvärt avtal......ja om jag fick veta att jag erhåller en fd kasserad router.
Haft problem från start, nu fått en ny router, som ser begagnad ut, ingen kabel o icke fungerande upp hängningsanordning.
Så kollar produkten på nätet o finner då Telias fina tanke med återbruk, tillåter mig ironisera
Är självutnämd "expert" på återbruk sedan
Barnsben.
Men att tilldelas en beg. produkt jag betalar för och inte fråga mig är ett missbruk av förtroende o på mycket låg nivå. Sen överösa med att köpa nya produkter.
Om det ändå vore så enkelt. Routarna som ingår i nya abbonemang är bla Äldre EVA f1 som kasserats o rekonditioneras via " postnord"namnbyte skrev:
Det är för att leverantören av routern packar router och väggfäste som separata produkter, och väggfästet får inte plats i lådan utan att manuellt packas upp/om.
Det har ytterligare valts att väggfäste behöver efterfrågas pga plast, efterfrågas det så kommer det användas och inte bara kastas direkt.
Är det gruppavtal är det såklart en del i priset. Allt ska räknas hemhjeltee skrev:
Gamla routrar får nytt liv – för miljöns skull
Varje månad returnerar Telias kunder tusentals bredbandsroutrar – men vad händer egentligen med dem? Hamnar de bara på soptippen? Inte alls. Det visar sig att de allra flesta återanvänds och får nya hem efter ett besök i PostNord TPL:s lager.
Så jag som ny teliakund i samband med bytt gruppabbonemangsedan 1 juli -25, har fått en gammal rekonditionerad router utan min kännedom. " Ett prisvärt avtal......ja om jag fick veta att jag erhåller en fd kasserad router.
Haft problem från start, nu fått en ny router, som ser begagnad ut, ingen kabel o icke fungerande upp hängningsanordning.
Så kollar produkten på nätet o finner då Telias fina tanke med återbruk, tillåter mig ironisera
Är självutnämd "expert" på återbruk sedan
Barnsben.
Men att tilldelas en beg. produkt jag betalar för och inte fråga mig är ett missbruk av förtroende o på mycket låg nivå. Sen överösa med att köpa nya produkter.
Gatewayen är ingen produkt konsumenten får utav Telia, utan den är fortfarande Telias som de tillhandahåller för att tjänsten ska kunna fungera i den aspekt att då har man all utrustning som behövs för ett komma igång. Skrattar alltid när jag ser folk försöker sälja enheten på t.ex. Tradera eller Blocket, det kommer bli en dyr och dålig affär den dagen då Telia vill ha tillbaka sin produkt, tex vid avslutat abonnemang 😅hjeltee skrev:
Gamla routrar får nytt liv – för miljöns skull
Varje månad returnerar Telias kunder tusentals bredbandsroutrar – men vad händer egentligen med dem? Hamnar de bara på soptippen? Inte alls. Det visar sig att de allra flesta återanvänds och får nya hem efter ett besök i PostNord TPL:s lager.
Så jag som ny teliakund i samband med bytt gruppabbonemangsedan 1 juli -25, har fått en gammal rekonditionerad router utan min kännedom. " Ett prisvärt avtal......ja om jag fick veta att jag erhåller en fd kasserad router.
Haft problem från start, nu fått en ny router, som ser begagnad ut, ingen kabel o icke fungerande upp hängningsanordning.
Så kollar produkten på nätet o finner då Telias fina tanke med återbruk, tillåter mig ironisera
Är självutnämd "expert" på återbruk sedan
Barnsben.
Men att tilldelas en beg. produkt jag betalar för och inte fråga mig är ett missbruk av förtroende o på mycket låg nivå. Sen överösa med att köpa nya produkter.
De returnerade som går i retur är inte desamma vilka kunder skickat åter som defekta, utan ska vara de vilka kunder skickat in som köpt egen gateway och som inte velat förvara Telias enhet hemma - dvs bör fortfarande vara fungerande.
Ungefär som en kundvagn på ICA, den gör vad den ska för att underlätta för kunden, och man förväntar sig inte att få en flång ny vagn vid varje besök.
För tydlighetens skull, är ingen talesperson för Telia, enbart anställd och detta är min med viss insyn privata tolkning utav det hela.
Jag har aldrig behövt skicka tillbaka någon utrustning som jag har fått låna från Telia, oberoende om det är tjänstefördelaren, IP-TV-box, router. Detta oberoende om jag sagt upp IP-TVn eller uppgraderat hastigheten & samtidigt fått ny utrustning.namnbyte skrev:
Jag är övertygad om att de endast kräver tillbaks routrar för att kunna debitera de kunder som inte har den kvar, som en intäktskälla. En gammal telia router är inte värd många kronor, och hanteringen av att ta tillbaka den och kontrollera skicket måste kosta mer än besparingen jämfört med att skicka nya direkt från fabrik