Uppgraderade mitt bredband från 100/100 till 250/250 och fick till detta en ny router från Telia. Den gamla som också var från Telia var vägghängd med kontakterna rakt neråt. Alltså perfekt att hänga på väggen i trapphuset mellan källaren och entréplanet. Signalen når då hela huset med endast sällsynta avbrott längst bort. Ännu bättre och stabilare skulle det så klart bli med nya routern. Packar upp den nya routern och den har också uttag för vägghängning - bra! Men va f-n, kontaktuttagen sitter rakt in mot väggen! Kontakterna sticker alltså ut några cm mot väggen och routern går alltså inte att hänga på väggen! Så jäkla korkat! Någon har snetänkt rejält. Jo den ska väl gå att ställa på ett bord på sin smala undersida men blir då supervinglig. Å inte kan jag sätta upp en hylla i ett ganska smalt trapphus heller. Ska man då bli tvungen att sätta routern på ett sämre ställe och köpa en extender? Kanske det allt går ut på?

Kan du sätta en kloss på väggen och sen hänga routern på den? Alltså så att kablarna sticker ut under klossen.

• Gilla
kjellinge och 7 till
  • Laddar…
Har du kvar den gamla routern så går den alldeles utmärkt att fortsätta använda.

• Gilla
  • Älska
Mikedigitize och 6 till
  • Laddar…
R
Fujim Fujim skrev:
Har du kvar den gamla routern så går den alldeles utmärkt att fortsätta använda.
Hur kan du vara säker på att det går? Är väl inte orimligt att den byttes för att den inte klarar den nya, snabbare, hastigheten.

• Gilla
NizzeBygg
  • Laddar…
Cahlis Cahlis skrev:
Uppgraderade mitt bredband från 100/100 till 250/250 och fick till detta en ny router från Telia. Den gamla som också var från Telia var vägghängd med kontakterna rakt neråt. Alltså perfekt att hänga på väggen i trapphuset mellan källaren och entréplanet. Signalen når då hela huset med endast sällsynta avbrott längst bort. Ännu bättre och stabilare skulle det så klart bli med nya routern. Packar upp den nya routern och den har också uttag för vägghängning - bra! Men va f-n, kontaktuttagen sitter rakt in mot väggen! Kontakterna sticker alltså ut några cm mot väggen och routern går alltså inte att hänga på väggen! Så jäkla korkat! Någon har snetänkt rejält. Jo den ska väl gå att ställa på ett bord på sin smala undersida men blir då supervinglig. Å inte kan jag sätta upp en hylla i ett ganska smalt trapphus heller. Ska man då bli tvungen att sätta routern på ett sämre ställe och köpa en extender? Kanske det allt går ut på?
Du får väll tänka till lite själv och använda en lååång skruv:rofl:

• Gilla
UffePlåtis och 1 till
  • Laddar…
P Putte 9497 skrev:
Du får väll tänka till lite själv och använda en lååång skruv:rofl:
Eller eltejp och buntband. :D

• Gilla
Putte 9497
  • Laddar…
Ståltråd eller borra in kablarna genom väggen bakom routern. Bara fantasin finns så har man alla möjligheter i världen

P Putte 9497 skrev:
Ståltråd eller borra in kablarna genom väggen bakom routern. Bara fantasin finns så har man alla möjligheter i världen
I denna tråd finns en bra lösning. :crysmile::p:rofl:

Router upphängd på väggkrok med synliga ledningar och antenner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Haha
  • Älska
CelJac och 43 till
  • Laddar…
Installationer jag inte är fullständigt nöjd med, del 1:

• Oorganiserade och röriga sladdar och elektrisk utrustning vid en vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Haha
CelJac och 34 till
  • Laddar…
David Wallin David Wallin skrev:
Installationer jag inte är fullständigt nöjd med, del 1:
Ser fram mot del 2!

• Gilla
  • Haha
ulfem och 8 till
  • Laddar…
Nja, det kan väl knappast kallas installation.:cool:
Kabelhärva med lite burkar.

Jag tycker definitivt det lever upp till kraven på en installation.

• Haha
  • Gilla
  • Älska
claesborjesson och 7 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Ser fram mot del 2!
Jag tror att det finns nån till. Måste fundera lite. :rofl:

Vad är det för modellnummer på den gamla respektive nya? Det kan ju vara så att den gamla fungerar helt utmärkt med 250/250. Är det en hyrd eller betald router?

Annars fungerar egen router. Kostar inte många hundralappar för en EdgeRouter X som klarar höga hastigheter och många anslutningar samtidigt. Eller är det en WiFi-AP + router du har köpt från Telia?

• Gilla
Nalleman64 och 1 till
  • Laddar…
Till mitt försvar kan jag berätta att det satt en snygg lådkonstruktuon framför som dolde alltihop. :p(y)

• Gilla
DataJonny
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.