2 638 läst ·
4 svar
3k läst
4 svar
köra endast frånluft på Heru (ftx)
Har ett bygglov som går ut och kommer inte hinna installera och justera in hela ftxen. Bygglovet gäller endast ett badrum, vi tolkar det som att vi behöver ha frånluft i badrummet för slutbesked.
Är det möjligt att sätta takhuven och sen frånluft till ftx-aggregatet och endast dra röret till duschrummet och sätta upp ventilen. Kan man köra ett Heru ec 100 (tror jag det var) bara som en frånluftsfläkt under en kortare tid så man kan visa att man har ventilation i badrummet?
(och sen lämna in bygganmälan på resten av huset)
Är det möjligt att sätta takhuven och sen frånluft till ftx-aggregatet och endast dra röret till duschrummet och sätta upp ventilen. Kan man köra ett Heru ec 100 (tror jag det var) bara som en frånluftsfläkt under en kortare tid så man kan visa att man har ventilation i badrummet?
(och sen lämna in bygganmälan på resten av huset)
På mitt heru justerar man varvtalen i % från vad som är max.
Jag tror (hat inte möjlighet att kolla) att det inte går att sätta på noll.
Så det får bli nån form av "fuling" med aggregatet du får göra. Montera bort tilluftfläkten eller nått sånt.
Mitt aggregat är 10år gammalt kan vara skillnad på nyare?
Jag tror (hat inte möjlighet att kolla) att det inte går att sätta på noll.
Så det får bli nån form av "fuling" med aggregatet du får göra. Montera bort tilluftfläkten eller nått sånt.
Mitt aggregat är 10år gammalt kan vara skillnad på nyare?
nej tyvärr eftersom det är ett bygglov får vi inte ta badrummet i bruk innan vi har slutbesked och slutbesked för badrum kräver ventilation i badrum. ansvarig sa att någon form av ventilation krävs och lägsta nivån var en flält, men att ta hål i (och sen sätta igen) en ny fasad när man har köpt ftx (det är takhuven som är sen) vill man ju inte.
Vi behöver en ovk... men tänkte en fuling, typ filma att ett papper fastnar och sen stänga av.
Vi behöver en ovk... men tänkte en fuling, typ filma att ett papper fastnar och sen stänga av.
Klicka här för att svara