Purre
  • Gilla
Bo.Siltberg och 1 till
  • Laddar…
Purre Purre skrev:
Dom här är gjorda för normkapslingar. Finns i olika strömstyrkor, finns även andra tillverkare som ABB, Schneider, Malmbergs osv

[länk]

stort tack :)

Själv kör jag poolpumpen direkt med en Plejd-ctrl utan kontaktor. Det har fungerat i flera år.
Pumpen startar 3 ggr / dygn kl 6-9, 19-21, 22:30-01.
Det bara funkar, men en kontaktor har betydligt kraftigare kontaktytor och står emot induktiva laster bättre.
I Bo Siltbergs bild med relä 02 kan du styra något annat från samma Plejd t. ex. Belysning.

• Gilla
Christi bygg och 1 till
  • Laddar…
L Leif i Skåne skrev:
Själv kör jag poolpumpen direkt med en Plejd-ctrl utan kontaktor. Det har fungerat i flera år.
Pumpen startar 3 ggr / dygn kl 6-9, 19-21, 22:30-01.
Det bara funkar, men en kontaktor har betydligt kraftigare kontaktytor och står emot induktiva laster bättre.
I Bo Siltbergs bild med relä 02 kan du styra något annat från samma Plejd t. ex. Belysning.

aa, plejd själva säger kontaktorn inte behövs men de elektriker på min arbetsplats rekommenderade en kontaktor emellan. Får se hur jag gör.

S Stefan Bengt skrev:
aa, plejd själva säger kontaktorn inte behövs men de elektriker på min arbetsplats rekommenderade en kontaktor emellan. Får se hur jag gör.
Hur mycket ström drar pumpen?
Använder själv en Fibaro Wallplug till min pump som drar ca. 900 W och det går bra utan kontaktor. Har kört så nu i fem år utan problem.

S Stefan10 skrev:
Hur mycket ström drar pumpen?
Använder själv en Fibaro Wallplug till min pump som drar ca. 900 W och det går bra utan kontaktor. Har kört så nu i fem år utan problem.
Är 1500w nu ska ev i framtiden byta till en som drar 1900W

eluttaget är för långt ifrån huset tyvärr

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.