6 273 läst ·
21 svar
6k läst
21 svar
Köpte ny spis. Ugnen funkar inte
Han hade kanske bråttom. Om han korrekt identifierat att det finns två faser i uttaget och sedan kopplar in anslutningskabeln som om det vore trefas verkar det ju mer som slarv än inkompetens. Men åtgärdas skall det ju oavsett.
V VilleSr skrev:Har köpt en ny Bosch ugn av modell HKA000020W. Har 2fas hemma i mitt eluttag. Jag undrar om någon vet om denna koppling verkligen är kopplad för 2fas. Ugnens lampan går igång men ugnen blir inte varmQUOTE]
Jag har exakt samma problem med nyinstallerad spis av samma modell. Har nu väntat på reparatör i två veckor men misstänker att felet kanske inte går att åtgärda. Verkar vara fabrikationsfel. Den röda indikatorlampan för ugnen lyser men varken ugn eller ugnslampa fungerar. Plattorna fungerar. Har du fått någon förändring till problemet?
Förklaring till problemet ska det vara
Problemet i slutändan var elen i min lägenhet. I elcentralen fanns det 3 säkringar som går till lägenheten och ena av dessa var trasig. Det som också ställde till det var hur elen var dragen i lägenheten. Dock så tror jag inte det var fel på ugnen just i mitt fall..Carola Andersson skrev:
Klicka här för att svara