11 719 läst ·
57 svar
12k läst
57 svar
Köpt ny spis men den funkar bara 2 plattor
Aha.
Ok, det finns ju två schema där. Det ena är om man har två faser bara, då får man driva 3 kretsar med två faser. (400V2~)
Om det är som det var från början använder man alla tre faser (400V3~).
Viktigt att alla trådar sitter ordentligt, inga små sticker ut eller går sönder och att metallbyglingarna som satt där också sitter ordentligt och väl åtdragna. Men om du återställt som från början och allt är åtdraget så bör det funka fint.
Ok, det finns ju två schema där. Det ena är om man har två faser bara, då får man driva 3 kretsar med två faser. (400V2~)
Om det är som det var från början använder man alla tre faser (400V3~).
Viktigt att alla trådar sitter ordentligt, inga små sticker ut eller går sönder och att metallbyglingarna som satt där också sitter ordentligt och väl åtdragna. Men om du återställt som från början och allt är åtdraget så bör det funka fint.
Borde inte samma sak gälla för plattorna egentligen.TeroM skrev:
Strömavbrott och så läggs något på en platta som sen startar när strömmen är tillbaka.
..men skillnaden mot ugnen är att det är väl synligt..att man skulle lägga något på plattor som inte var/är påslagna är väl inget reelt problem?e02jr skrev:
e02jr skrev:
Ingen aning, men jag tycker det är konstigt att man har dragit gränsen för vad som är farligt där när det hade varit enkelt att få bort risken att något bränns när strömmen kommer tillbaka i alla fallen, oavsett vad som är igång.D Dilato skrev:
