11 714 läst ·
57 svar
12k läst
57 svar
Köpt ny spis men den funkar bara 2 plattor
Kan ni kolla att alla kablar kopplat rätt (den på 1 bilden)
Det ser rätt ut.
Jag trodde L1 ska vara brun L2 svart
Jo, men det kvittar vilken fas som ligger var.
Men nu det kom en annan problem
Ungen funkar inte !!!
Ungen funkar inte !!!
F Frank Collin skrev:
Fungerar alla annat i bostaden (prova när spisen är avstängd)?F Frank Collin skrev:
För om flera saker inte fungerar så tyder det på att en huvudsäkring har gått.
Eftersom du har bytt alla tre säkringarna till spisen så lutar det ännu mer åt en huvudsäkring.
Man kan inte byta till högre säkring bara sådär. Eller ja, det GÅR ju men risken är att kablarna brinner upp i väggen eftersom de inte klarar av strömmen.F Frank Collin skrev:
Finns det något i manualen om effektbegränsning så kan det vara en idé. Har du någon modellkod eller så kanske folk kan hjälpa dig avgöra vad som behövs? 3-fas 16A är dock rejält med effekt så borde ju räcka för en normal apparat.
Kopplade om kablarna nu allt fungerar
Tack för tips och råd !!!
Tack för tips och råd !!!
