H
Men innan du bara byter säkring.
Ta reda på så allt är rätt kopplat.
Säkringen har kanske gått för något vart fel kopplat.
 
  • Gilla
hemglass och 1 till
  • Laddar…
T TypRätt skrev:
Den första kolumnen av säkringar 3 är tills spisen, den nedre ser yta att vara trasig, prova att bara byta den mot en ny.
Ok jag har byt alla till 16A
 
H
F Frank Collin skrev:
Ok jag har byt alla till 16A
då blir det att mäta så du har spänning på rätt plats och att det är rätt kopplat
 
Kan ni kolla att alla kablar kopplat rätt (den på 1 bilden)
 
Det ser rätt ut.
 
Jag trodde L1 ska vara brun L2 svart
 
Jo, men det kvittar vilken fas som ligger var.
 
D Daniel 109 skrev:
Det ser rätt ut.
Tack så mycket
 
  • Spishäll med fyra glödande plattor och kontrollknappar, indikerar tänd spis.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Ubbe55 och 3 till
  • Laddar…
Men nu det kom en annan problem
Ungen funkar inte !!!
 
Då osar det som att en av de andra säkringarna är sönder nu. Om den fungerade tidigare alltså.
 
Tomtom79 Tomtom79 skrev:
Då osar det som att en av de andra säkringarna är sönder nu. Om den fungerade tidigare alltså.
Plattorna fungerar som det ska men ungen kommer inte igång alls även lampan lyser inte
 
Tomtom79 Tomtom79 skrev:
Då osar det som att en av de andra säkringarna är sönder nu. Om den fungerade tidigare alltså.
Eller behöver jag byta de till 20A
 
F Frank Collin skrev:
Ok jag har byt alla till 16A
F Frank Collin skrev:
Men nu det kom en annan problem
Ungen funkar inte !!!
Fungerar alla annat i bostaden (prova när spisen är avstängd)?
För om flera saker inte fungerar så tyder det på att en huvudsäkring har gått.

Eftersom du har bytt alla tre säkringarna till spisen så lutar det ännu mer åt en huvudsäkring.
 
  • Gilla
Nalleman64 och 1 till
  • Laddar…
F Frank Collin skrev:
Eller behöver jag byta de till 20A
Man kan inte byta till högre säkring bara sådär. Eller ja, det GÅR ju men risken är att kablarna brinner upp i väggen eftersom de inte klarar av strömmen.

Finns det något i manualen om effektbegränsning så kan det vara en idé. Har du någon modellkod eller så kanske folk kan hjälpa dig avgöra vad som behövs? 3-fas 16A är dock rejält med effekt så borde ju räcka för en normal apparat.
 
  • Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
Kopplade om kablarna nu allt fungerar
Tack för tips och råd !!!
 
  • Wow
Nalleman64
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.