Har precis fått hem en Automower 230ACX tillverkad 2010 som jag köpt på postorder. Blev lite besviken att den var så gammal.

Är det någon risk att batterierna är dåliga efter att ha legat oanvända under så lång tid? Står på en lapp att batterierna ska laddas senast maj 2011.

Har jag gått på en nit och borde skicka tillbaka den? Vill ju inte ha problem med dåliga batterier.

Batterier åldras. Cellerna i batteriet är ju äldre än packen, så acceptera inte ett två år gammalt batteripaketq(;^;)p, jag hade kollat med leverantören om det var OK att byta bara batteriet, resten åldras ju långsammare.

Om du har köpt den som "ny" men den är 2år gammal hade jag kontaktat företaget om kompensering eller byta till en ny.

Hej, jag har råkat ut för samma sak, köpt en ny precis och den är ifrån 2011 och det står att batterierna skall laddas senast Mars 2012, jag kommer inte kunna använda på 1-2 månader, funderar på att lämna tillbaka också..... Vad gjorde du Rypos?

Jag skulle nog inte få panik utan bara sätta maskinen på underhållsladdning motsvarande vad man behöver göra under vinterförvaringen.

För min del hade jag fått transportskador orsakade av Postens ovarsamma hantering med reklamation och retur till ÅF som följd. Jag rekommenderar inte att köpa robotgräsklippare på postorder. Fattar inte vad jag tänkte på...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.