Hej!
Jag är ganska ny här på Byggahus.se men har läst alla trådar jag kunnat hitta om budgivning.
Har egentligen ingen fråga utan ville bara säga att med hjälp av tips hämtade härifrån så har vi nu köpt vårt drömhus. Vi använde oss av varianten att ringa mäklaren direkt efter att huset utannonserats och berätta att vi ville bjuda på det. Vi bjöd allt vi hade att ge och det gick hem. Vi fick komma och titta på huset och skrev kontrakt dagen efter. Visningen ställdes in. Självklart finns ju möjligheten att huset hade kunnat bli billigare (men troligtvis inte). Så nu äntligen har vi ett hus, efter år av drömmande och sökande!
Så tack alla här som delat med sig av allt "bra att tänka på" om budgivningar och husköp!
Jag är ganska ny här på Byggahus.se men har läst alla trådar jag kunnat hitta om budgivning.
Har egentligen ingen fråga utan ville bara säga att med hjälp av tips hämtade härifrån så har vi nu köpt vårt drömhus. Vi använde oss av varianten att ringa mäklaren direkt efter att huset utannonserats och berätta att vi ville bjuda på det. Vi bjöd allt vi hade att ge och det gick hem. Vi fick komma och titta på huset och skrev kontrakt dagen efter. Visningen ställdes in. Självklart finns ju möjligheten att huset hade kunnat bli billigare (men troligtvis inte). Så nu äntligen har vi ett hus, efter år av drömmande och sökande!
Så tack alla här som delat med sig av allt "bra att tänka på" om budgivningar och husköp!
Här kommer några utvändiga bilder. Ville inte ha med bilder invändigt eftersom vi inte flyttat in ännu - känns inte så snällt mot säljaren.
Dessvärre är det inte tillträde förrän i början av oktober. Men tidigare om säljarna flyttar ut innan dess (vilket vi håller tummarna för). Annars har vi många vårar och somrar att se fram emot!
Dessvärre är det inte tillträde förrän i början av oktober. Men tidigare om säljarna flyttar ut innan dess (vilket vi håller tummarna för). Annars har vi många vårar och somrar att se fram emot!
Klicka här för att svara


