7 024 läst ·
42 svar
7k läst
42 svar
Köpråd motorsågsbyxa. Säker smidig snygg billig, i den ordningen ;-)
Medlem
· Stockholm
· 4 637 inlägg
Medlem
· Stockholm
· 4 637 inlägg
Medlem
· Stockholm
· 4 637 inlägg
Har sågat mig i vänsterhanden för circus 25år sedan. Hade en gammal partner såg utan kastskydd. Urdumt men man var ung och orädd. Skulle kapa upp ett hål i en kompost byggd av pallkragar. Den lågvarviga maskinen hade ryttarna nerfilade rejält så det skulle ta bra. Sätter sågen i fel vinkel och det bara smäller till så har handtaget och svärdet bytt plats. Blodet sprutar och vita senor sticker upp ut handens ovansida.
Senast för nån vecka sen var jag i skogen iförd full skyddsmundering med en riktig såg och kvistade en stam som låg lite högt i en slänt. Riset kom över mig och jag slängde ut sågen med vänsterarmen och röjde undan riset med högerarmen. Höll på så en stund när jag plötsligt får se nästippen på far i vänster ögonvrå. Nyfiket ska han se hur det går....
Senast för nån vecka sen var jag i skogen iförd full skyddsmundering med en riktig såg och kvistade en stam som låg lite högt i en slänt. Riset kom över mig och jag slängde ut sågen med vänsterarmen och röjde undan riset med högerarmen. Höll på så en stund när jag plötsligt får se nästippen på far i vänster ögonvrå. Nyfiket ska han se hur det går....
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden