Är på jakt efter en vit plastdosa att sätta på väggen (inomhus) för att husera en adapter till PoE för ringklockan. Så tänk i form av kopplingsdosa, även om det så klart inte behöver vara just en sådan.
I och med att det varken är starkström eller har någon form av koppling annat än en adapter med en i pluggad ethernetkabel. Så en tom vit plastbox funkar fint (med lock så klart).

måtten behöver vara någonting mellan 140-150mm x 50-80mm x 40-50mm.

har inte lyckats hitta någon kopplingsdosa (eller liknande) med dessa mått. Eller något ställe som säljer något liknande med egna mått.

Så, tänkte jag kollar här om det är något som har några idéer om vart jag kan fixa något med dessa mått?

elfa, conrad, mm

T Thomas_Blekinge skrev:
elfa, conrad, mm
har kollat alla dessa ställen och många fler utan att hitta något med de mått jag angav.

När jag skulle husera trafo/drivdon för spottar så sågade jag bara ett passande hål i gipsväggen, monterade en random dosa bakom, och täckte hålet med en vit plastskiva och fyra små skruvar.

A AndersNorman skrev:
[länk]
om jag inte misstar mig på angivna mått på den sidan/produkten så är det rätt långt ifrån vad jag skrev att jag ville ha för mått?

dessutom behöver jag inte alla rör för inkommande kablage.

T Thomas_Blekinge skrev:
När jag skulle husera trafo/drivdon för spottar så sågade jag bara ett passande hål i gipsväggen, monterade en random dosa bakom, och täckte hålet med en vit plastskiva och fyra små skruvar.
har tyvärr inte möjlighet att ta upp väggen på det stället.

kolla på FIBOX, apparatlåda Raychem, A-box Spelsberg, någon borde ha en lämplig dosa

Peter2400 Peter2400 skrev:
Biltema har det mesta,
[länk]
de måtten var ju heller inte inom de mått jag angav. Som du dessutom citerade. :)

N nmbrg skrev:
de måtten var ju heller inte inom de mått jag angav. Som du dessutom citerade. :)
Haha, visste inte att det var så noga. Hur litet hus har du egentligen;)

N nmbrg skrev:
Kan du inte låta 3d printa en låda med just dina mått?

F fribygg skrev:
Kan du inte låta 3d printa en låda med just dina mått?
jo det är väl nästa steg om jag inte hittar någon färdig.
Ska hitta någon med 3d-skrivare bara. :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.