Hej! Jag vill koppla in en Shelly för att styra en taklampa. Tanken är att jag enbart skall använda en smart strömbrytare kopplad till shelly. Alltså ingen knapp vid Shelly. Har enbart en brun kabel och en orange kabel att leka med. Får det inte att fungera... Någon som kan guida?

• Smart switch Shelly 1 Mini Gen4 monterad i vägguttag med brun och orange kabel ansluten, installation för taklampa utan fysisk knapp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Du saknar nollan. Antingen får du dra fram en nolla eller sätta pucken på något annat ställe på vägen där både fas, nolla och tändtråd finns.

• Gilla
knightjocke
  • Laddar…
useless useless skrev:
Du saknar nollan. Antingen får du dra fram en nolla eller sätta pucken på något annat ställe på vägen där både fas, nolla och tändtråd finns.
Tack för super snabbt svar, det har suttit en dimmer tidigare men dimmern fungerar alltså utan nollan?

Purre
Neutralledare saknas och du ska även ha fas på I

Purre Purre skrev:
Neutralledare saknas och du ska även ha fas på I
Tack för svar! Finns det på något smidigt sätt man kan koppla i dosan utan shelly så att "lampan" alltid är på, så kan jag köpa en smart lampa att styra istället?

Purre
Sätta ihop dom med varandra bara.

Purre Purre skrev:
Sätta ihop dom med varandra bara.
Tack Purre 👍🏼

Är det inte bättre att sätta en standard strömbrytare där (i påslaget läge), så man kan tända och släcka även när den smarta lampan blivitt utbytt mot en helt dum vanlig lampa?

D Dilato skrev:
Är det inte bättre att sätta en standard strömbrytare där (i påslaget läge), så man kan tända och släcka även när den smarta lampan blivitt utbytt mot en helt dum vanlig lampa?
Har byggt en vägg så lampknappen hamnar på fel sida av rummet.. därav en quickfix med smartlampan istället

K
Det finns till exempel SHELLY-G3-1L som fungerar utan nolla

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.