Hej!

Har nyligen flyttat in i en bostadsrätt och håller på att byta kök. Kommer att ta in rörmokare för att koppla in ny blandare, diskho och diskmaskin för att allt ska bli rätt. Frågan är bara om jag kan koppla ur befintlig blandare och diskho själv? Är det svårt?

Verkar finnas ballofix för vattnet. Är det förenat med stor risk att göra det själv om man inte gjort det tidigare?

Tack på förhand!
 
  • Vattenledningar med stängda ballofixventiler för avstängning inför installation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vattenrör med ballofixventiler under diskho i ett kök inför byte av blandare.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Inga konstigheter alls, bara stänga och kolla att dom verkligen tätar genom att öppna kranen. Sen håller du i den näst översta muttern och lossar den översta.
 
Toppen! Låter superlätt :). Hur är det med diskhon (avloppet)? Något särskilt man måste tänka på där?
 
Sätt en plastpåse över sen dra tejp runt så du slipper lukten efter dun kopplat bort det.
 
Okej, tack! :)
 
Sätt gärna på ett lock på röret bakom ballofixen. Om någon skulle komma emot den så står det som en kvast med vatten annars.

Avloppet är bara att slita bort, stoppa ner en ihopknögglad påse i öppningen för att undvika lukt.
 
tttomten TomasJor skrev:
Sätt gärna på ett lock på röret bakom ballofixen. Om någon skulle komma emot den så står det som en kvast med vatten annars.

Avloppet är bara att slita bort, stoppa ner en ihopknögglad påse i öppningen för att undvika lukt.
Tack! Är det en sån här fast med rätt storlek som gäller: https://m.clasohlson.com/se/Rördelar,-lock-med-packning/30-9502 ?
 
R reinvent skrev:
Tack! Är det en sån här fast med rätt storlek som gäller: [länk] ?
Japp.
 
  • Gilla
reinvent
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.