7 790 läst ·
34 svar
8k läst
34 svar
Koppla upp flvp? Easysserv, Husdata?
Naturligtvis är det så men min elektriker har inte riktigt tiden just nu, sen kommer det och går.R134a skrev:
Inte ett larm dec jan feb och sen 2larm på 2 dagar.
Sen vore det ju skönt att slippa åka en mil för att trycka på en knapp
nino skrev:
Nej du kan inte kvittera larm via Husdatas produkter. På de flesta kan du däremot får ut summalarm och på andra även aktuell larmkod.nino skrev:
Per Ola Persson
Allvetare
· Halmstad
· 107 inlägg
Per Ola Persson
Allvetare
- Halmstad
- 107 inlägg
Vissa äldre modeller går det inte att Ändra värden, t.ex. Rego 400 (IVT 490/690), då styrsystemet inte stödjer dessa funktioner. Det går inte med något system, varken Easyserv eller Husdata. Däremot Rego 600 och framåt så går det att ändra värme (värmekurva, funjustering, innetemp mm).useless skrev:
Per Ola Persson
Allvetare
· Halmstad
· 107 inlägg
Per Ola Persson
Allvetare
- Halmstad
- 107 inlägg
När det gäller larm så är det lite olika beroende på värmepumpsmodell hur mycket de kan skicka. Fördelen med Easyserv är att du också har deras serviceteknikers utlåtande via hälsostatus som kommer ut som notiser om värmepumpen ändrar beteende eller avviker från sitt normala beteende.Vispen74 skrev:
Per Ola Persson
Allvetare
· Halmstad
· 107 inlägg
Per Ola Persson
Allvetare
- Halmstad
- 107 inlägg
Syftet med att ha ett uppkopplat system på sin värmepump är ju att kunna åtgärda ett larm, fel eller avvikelse på ett tidigt stadium, innan det leder till följdskador, ökad förbrukning eller förslitning. När det gäller Easyserv så är vårt mål att hitta dessa avvikelser innan larm uppkommer. Det tjänar alla på. Mindre akututryckningar för serviceteknikern, mindre obehag för villaägaren och mindre risk för onödigt slitage och servicekostnader på värmepumpenR134a skrev:
Jag skulle gärna slå till på Easyserv med deras övervakning. Det enda jag väntar på är att det blir kompatibelt med Home Assistant smart hem på samma vis som det går med Husdata.
Edit: Beställde och hoppas att de löser koppling till smarta hem. Byggahus rabbatkod blev avgörande. Ska bli kul att se hur det funkar, i synnerhet då jag har en IVT 695 Twin.
Edit: Beställde och hoppas att de löser koppling till smarta hem. Byggahus rabbatkod blev avgörande. Ska bli kul att se hur det funkar, i synnerhet då jag har en IVT 695 Twin.
Redigerat:
Per Ola Persson
Allvetare
· Halmstad
· 107 inlägg
Per Ola Persson
Allvetare
- Halmstad
- 107 inlägg
Husdata - För dig som vill övervaka ditt hemuseless skrev:
Scrolla ner och tryck på den reglercentral du är nyfiken på, så kommer det upp en skärmdump.
Jag kan inte kvittera larmer via husdata mot min rego600.