Vill kunna fjärravläsa min gamla frånluftvärmepump med jordvärmedel, en IVT 695 Twin (Rego 455).
Om man vill ha funktionalitet om att fjärravläsa samt kunna ändra parametrar och ta ut statistik, vilket ska man köra på? Easyserv, husdata eller annat?
Om man vill ha funktionalitet om att fjärravläsa samt kunna ändra parametrar och ta ut statistik, vilket ska man köra på? Easyserv, husdata eller annat?
Jo, husdata kan ändra inställningar. Olika beroende på pump. Ställ frågan till Husdata, vad som går att göra med din pump. Här är min IVT BVP med rego637, kan justera kurva, finjustering o lite annat.
Jag har Husdata H60.
Jag har Husdata H60.
Begränsningen ligger i Regon. Porten man kopplar in sig på är en debuggport där styrsystemet skriver ut alla värden på givare och relän. Men det läser ingenting därifrån.
Vill man påverka pumpen på nåt sätt så får man göra det genom att modifiera signalen från t ex utegivaren som Ngenic gör med sitt styr.
Vill man påverka pumpen på nåt sätt så får man göra det genom att modifiera signalen från t ex utegivaren som Ngenic gör med sitt styr.
Är det samma port som används av både Easyserv och husdata?useless skrev:
Begränsningen ligger i Regon. Porten man kopplar in sig på är en debuggport där styrsystemet skriver ut alla värden på givare och relän. Men det läser ingenting därifrån.
Jag har ingen koll på Easyserv, men det borde @Per Ola Persson kunna svara på.
Ser att husdata är kompatibelt med Homey med, klart ett plus. Får ingen bra respons av Easyserv tyvärr, så svårt att veta vad som går och inte med de. Väntar på svar om det går att styra några funktioner genom Easyserv med Rego 4x samt om de har någon smart-home-koppling.
Fick svar från Easyserv nu, de arbetar på en smart-home koppling av något slag. Dessvärre verkar inte de likt husdata inte heller kunna ändra några inställningar på IVT 490 och 690, endast läsa värden.
Med de svaren så lutar det åt husdata som då den redan har koppling mot Homey samt är runt halva priset. Ska läsa på lite mer innan jag slår till.
Med de svaren så lutar det åt husdata som då den redan har koppling mot Homey samt är runt halva priset. Ska läsa på lite mer innan jag slår till.