Jag ska installera en "vanlig" underbyggd diskmaskin, och har idag en blandare (fm mattsson) med bänkdiskmaskinanslutning och avstängningsvred. Det är förberett med diskmaskinsanslutning under diskbänken. Kan jag fortsatt använda blandaren jag har till den underbyggda diskmaskinen, om jag sätter lock på bänkdiskmaskinavslutningen? Och styr avstängningsvredet anslutningen som går under bänken till underbyggd diskmaskin?
Tusen tack för tips!

• Tre kopparledningar med mässingsfittings, en del rost, installerade mot en vit bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vattenkran över diskho, ansluten till vita rör, något kalkavlagringar, närbild, metall och plastdetaljer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
man kan ju ta av locket på den i vaskskåpet och en hink under och kolla om där kommer vatten när du öppnar avstängningen til diskmaskinen

• Gilla
OBJ
  • Laddar…
T tergo skrev:
man kan ju ta av locket på den i vaskskåpet och en hink under och kolla om där kommer vatten när du öppnar avstängningen til diskmaskinen
Tack för svar! Ja, jag tänkte det och är samtidigt lite skraj att det är vatten in i den nu. Så att det inte sprutar när jag lossar på den, även med avstängningsvred "av". Och skulle nu avstängningsvredet styra flödet i diskmaskinrö i vaskskåpet, funderar jag på om det är risk med att köra vattnet till underbyggd diskmaskin samtidigt som bänkdiskmaskinanslutningen är stängd med lock. Att det är två olika diskmaskinanslutningar på samma blandare gör mig lite osäker.

stäng av vattnet till diskmaskinen och använd två skiftnycklar för att lossa locket
där står troligen lite vatten i röret lossa locket lite utan att ta av det helt så ser du om vattnet minskar efter en stund

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.