Hej! Har köpt en taklampa där det finns två ingångar L och N jag har köpt en kabel som jag installerat tryckt i lampan och sedan har jag kopplat ihop den med stickproppen såhär som på bilden men det funkar inte vet någon vad jag gör för fel?
Mvh Hampus
Mvh Hampus
Elektriskt sett är det rätt kopplat, men du har fel material, istället för sockerbiten så skulle du ha haft en skarvplint med dragavlastning, tex
https://www.clasohlson.com/se/p/36-4257
Hur ser lamputtaget ut?
Hur styrs lamputtaget?
https://www.clasohlson.com/se/p/36-4257
Hur ser lamputtaget ut?
Hur styrs lamputtaget?
Okej tack för svar, får satsa på att skaffa en sådan då. Såhär ser uttaget ut.Demmpa skrev:
Mvh Hampus
Du har ett kronuttag, beroende på om det är en eller två tändtrådar till lamputtaget så har du 33% eller 66% chans att koppla rätt från början. Om det inte lyser, vrid lampproppen 120°, om inte det hjälper, vrid 120° till.
Jaha det var så enkelt fel.. men nu gör lampan ett högt surrande ljud vet ni vad det kan vara för fel? Och tack för all hjälp!
Mvh
Mvh
Dimmer med inkompatibel ljuskälla?
Den där lampan är konstruerad att monteras rakt över takdosan/rörutloppet/lamputtaget.
Finns inget uttag för all låta en kabel gå ut genom sidan på lampfoten.
Om du tar lampsladden mellan lampfoten och taket så kommer lampsladden att klämmas mot en skarp metallkant.
Det står ”non-dimmable” på kartongen.
Finns det någon dimmer installerad?
Om du tar lampsladden mellan lampfoten och taket så kommer lampsladden att klämmas mot en skarp metallkant.
Okej då förstår jag bättre. Jag tänkte inte att den inte skulle kunna monteras med sladd.. det finns ingen dimmer installerad i lägenheten någonstanns.. då blir det till att åka och lämna tillbaks den då.Demmpa skrev:Den där lampan är konstruerad att monteras rakt över takdosan/rörutloppet/lamputtaget.
Tack!
Liknande trådar
-
Köpa led list och klippa stickproppen och koppla in till fast kabel och strömbrytare.
El -
Koppla ny tvättmaskin m stickpropp till fast anslutning
El -
koppla Ikea lampa till dock stickpropp
Frågor och svar om el och teknik -
Koppla ett 380v element till 220v (stickpropp) ?.
El -
Finns det nån någon godkänd kabel för utomhusbruk som får kopplas till stickpropp?
El