GK100 GK100 skrev:
Då får du lägga Shelly + till 3 och - till 4 på din typ.
Nej. Gör som både jag och 13thmarine skrivit ovan. Min fläkt kom också med en potentiometer som jag tog bort och kopplade som på bilden ovan.

• Gilla
Osek
  • Laddar…
fatsug fatsug skrev:
Nej. Gör som både jag och 13thmarine skrivit ovan. Min fläkt kom också med en potentiometer som jag tog bort och kopplade som på bilden ovan.
Jag utgår bara från vad TS skriver, ritar och visar för sin fläkt. Är det rätt blir kopplingen det också.

Blir det verkligen det?
Du har 0V på 2 och 10V på 4, och styrspänning på 3.

• Gilla
Håbbe01
  • Laddar…
TS har ju markerat +, - på bliden i #8 och skriver damma sak i #14. Det är vad jag utgår från och antar insignal på 3.

GK100 GK100 skrev:
TS har ju markerat +, - på bliden i #8 och skriver damma sak i #14. Det är vad jag utgår från och antar insignal på 3.
TS har dock skrivit fel eftersom det är tvärt om, - på 2 och + på 4.
Vilket är logiskt när man tittar på potentiometerns inkoppling, samt om man kollar i fläktens inkopplingsanvisning.

• Gilla
GK100 och 1 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Vilket är logiskt när man tittar på potentiometerns inkoppling, samt om man kollar i fläktens inkopplingsanvisning.
Kanske jag har🙄, jag skall upp på taket och fota exakt så vet vi exakt vad som står på potentiometern och vart + - är👍

O Osek skrev:
Kanske jag har🙄, jag skall upp på taket och fota exakt så vet vi exakt vad som står på potentiometern och vart + - är👍
Det räcker med att titta på bilden i trådstarten =)

O Osek skrev:
Ok Tack

Kollar jag på potentiometerns kretskort vid kontaktdonen så ser jag vilka som är "+" resp "-"
Vad "3" är vet jag inte?!

[bild]
Denna är fel av mig

Bifogar korrekt bild

• 20260528_111407.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder

• 20260528_111407.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ja är det så blir det tvärtom för anslutning 2 och 4. Tänkte mig att TS mätt osv eftersom han var så påstridig.

Guys my bad - tack för all er hjälp!!

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.