7 686 läst ·
48 svar
8k läst
48 svar
Koppla om spishäll från 1-fas till 3-fas
Det är tomt under hällen när man kopplar ja, men sen är det fullt med lådor och då kan inte en massa extrakabel hänga där utan den måste sitta fast längst in i hörnet och sen ner i ett hål i skåpsbotten.Patrik_Hed skrev:Vad händigt, det är inte alls så anslutning av häll brukar göras.
Varför stå still när man kopplar en central när man kan hoppa på ett ben? Jo, för att det är mycket enklare!
Jag har monterat många hällar både nya och utbyte av befintliga och det brukar aldrig vara ett problem att lossa dom. Man vänder alltid på hällen för att bekvämt kunna stå och skruva fast ett sladdställ och kunna skruva ordentligt.
Överflödig kabel brukar aldrig vara ett problem att lägga under. Det är ju dessutom alltid tomt under hällen för att man tar bort ugnen eller lådorna beroende på vad som sitter där och då kommer åt bra.
//Patrik
Man kan ju sätta en kopplingsdosa längst bak där man skarvar anslutningsledningen med den matande kabeln.
Lite konstigt att vi som kopplat många hällar har en helt annan syn på hur det ska göras än någon som kopplat någon enstaka
Lite konstigt att vi som kopplat många hällar har en helt annan syn på hur det ska göras än någon som kopplat någon enstaka
Har inte plats för någon dosa i skåpet, då går inte lådorna att köra in ända in.
Vi har alla olika förutsättningar, jag har fått det att funka nu med hjälp från den här tråden, det räcker för mig.
Vi har alla olika förutsättningar, jag har fått det att funka nu med hjälp från den här tråden, det räcker för mig.
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 869 inlägg
Jag tycker också att det räcker så.
Klicka här för att svara