Har köpt nya lampor G23 Led. Dessa funkar inte bara att koppla in. Hur kopplar jag om? Behöver koppla direkt på lamputtagen antar jag, då dessa Led inte behöver den enheten i mitten.

Öppen taklampa med synlig ballast och ledningar, redo för omkoppling av G23 LED-lampor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Osram G23 LED-lampa i förpackning liggande på ett träbord, specificerad som 4.5W motsvarande 9W och 500 lm i kallvit färg.
Skapa konto

Vad för spänning ska leden ha?

D Melb skrev:
Vad för spänning ska leden ha?
Etikett för OSRAM DULUX S 9 LED-lampa, 4.5W, 500 lm, kallvit 4000K, G23-sockel med 3 års garanti.
Skapa konto

Lamphållarna behöver kopplas parallellt över matningen. Enklast är nog att återanvända kablarna från respektive lamphållare till reaktorn/drosseln och flytta dessa till rätt plats på kopplingsplinten.

Ta gärna en bild och visa om du är osäker innan du slår på strömmen.

• Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
Om du tittar så går det nog att använda dom ledningar som finns

• Inuti en elektrisk anordning med markerade ledningar och komponenter samt text som instruerar om borttagning.
    Skapa konto
Anders243 Anders243 skrev:
Lamphållarna behöver kopplas parallellt över matningen. Enklast är nog att återanvända kablarna från respektive lamphållare till reaktorn/drosseln och flytta dessa till rätt plats på kopplingsplinten.

Ta gärna en bild och visa om du är osäker innan du slår på strömmen.
Hur ser detta ut? Vågar jag slå på strömmen?
Elektrisk installationsdosa med öppen kabelanslutning och säkringsutrustning, orörd avslutning.
Skapa konto

Ser korrekt ut.
Uppenbart var det inte det...

Redigerat:
Säkringen gick.. ska det vara ett lamputtag per sida eller en sladd på varje sida på L/N?

Har kopplat en sladd på L och en på N av varje nu.

OK, det ser lite skumt ut för den övre lamphållaren, de två ledarna ska bara gå till L och N.
samma ska för den undre lamphållaren, vilken ser ut att ligga korrekt.

nikasp
Är jag helt blind eller är inte det där seriekopplat? Bilden går inte så bra att zooma i och vita kablar...

nikasp nikasp skrev:
Är jag helt blind eller är inte det där seriekopplat? Bilden går inte så bra att zooma i och vita kablar...
Det va seriekopplat nu funkar det.. fick göra om allt från kontakterna.. o byta huvudsäkring tack för hjälpen alla

• Gilla
nikasp
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.