Hej!

Jag har köp en ny ringklocka Ring Video Doorbell Wired. Min befintliga transformator har rätt spänning för den nya ringklockan.

Jag har en dörrklocka på undervåningen och en på övervåningen. För att installera ringklockan så ska man dra en Jumper Cable som man får med mellan "Front" och "Trans" i den första terminalen i huset (undervåningen).

På övervåningen så är det väl uppmärkt men inte på den jag har på undervåningen.

Undervåningen
Interiör av en dörrklockas elektroniska komponent och kablar utan märkta terminaler.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag ska alltså dra en kabel mellan Front och Trans i ovanstående, men vilken är vilken?
Där det är en grön och vit kabel finns en märkning "3"

Övervåningen
Dörrklockans terminal med grön och vit kabel märkt "3" och texten "16v", "max 15W Friedland TYPE 4 NOM-ANSE T".
Skapa konto

Jumper cable
Jumper cable för installation av Ring Video Doorbell på marmorunderlag.
Skapa konto

https://support.ring.com/hc/en-us/articles/360054984332-Video-Doorbell-Wired-Installation-Guide

• Jumper Cable för installation av Ring Video Doorbell på en marmoryta.
    Skapa konto
  • Jumpkabel för Ring Video Doorbell på marmorbakgrund.
    Skapa konto
  • Gilla
John Molb
  • Laddar…
Så här ser det ut från eltransformatorn:

Eltransformator uppmärkt 'Friedland 763' med synliga anslutningar och lösa kablar.
Skapa konto

Fick du rätt på det? Själv samma bekymmer nu. Hitta en manual för ringklockan. Där det stod vilket som va F och T. Dock va min transformator bara upp till 8v. Så måste bytas ut. Börjar bli för stort för att få en ring på plats.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.