29 344 läst ·
35 svar
29k läst
35 svar
Koppla lysrörsarmaturer i garaget
Kabeln skall klamras men vi hann inte det när elektrikern var här. Tänkte dra fast med ett gäng skruvklammer.Bo.Siltberg skrev:
Jag har fått en del synpunkter på just takfärgen, antracitgråRikard Ågren skrev:
Givetvis stjäl det något ljus men med kallvit belysning och vitt, gärna blankt tak får man kraftig sjukhuskänsla. Jag gillar inte sjukhus trots att de gör nytta när det behövs.
Jag tycker att det är riktigt snyggt med mörkt tak och har läst lite om belysning.
I den energirådgivning och riktlinjer för offentliga lokaler för att få en effektiv belysning som jag läst säger bara att man skall ha ljusa väggar och golv. Innertak nämns inte ens, det är en del släpljus som har varit i väggar och golv och vänt som reflekteras någon gång till men det gör inte jättemycket för ljusintrycket/belysningen.
Väggarna kommer bli i stort sett vita, den förhöjda sockeln vitt kakel och golvet kommer bli ljusaste granitkeramikklinkern jag springer på så man får in ljus under bilen på lyften, det finns snygga/billiga/ljusa klinker på Hornbach.
Tänkte att det är trevligare om 5 år med ett snyggt mörkt tak än ett ljust med solkiga fläckar som det kommer bli med de aktiviteter jag kommer roa mig med där inne.
Det är 3,4 m i takhöjd och ger en "mysigare" känsla av att det inte är så högt med ett mörkt tak.
(Jag har samlat på mig argument efter alla gubbar som påpekat "misstaget".)
Och därmed inte sagt att du är det.
Renoverare
· Gävleborg
· 8 193 inlägg
Jag, som tillhör de lite yngre, tycker att taket såg snyggt ut.
Fast lite ljus drar det ju åt sig. 
//Patrik
//Patrik
Medlem
· Västerbotten
· 3 321 inlägg
Tycker det ser helfräckt ut. Blir mäkta avundsjuk. Jag har ett fjuttgarage i källaren med solkigt vitt tak på 2,2m höjd. Och gubbe har jag inte fyllt ännu 
Medlem
· Västerbotten
· 3 321 inlägg
Rostfria JR klammer skruvade med montageskruv gör sig säkert bra i taket. Du skulle bara dragit svart N1XV också så hade det blivit riktigt tjusigt 
Produkter som diskuteras: "montageskruv"
Montageskruv
Montageskruvar kännetecknas av ett förstorat skruvhuvud som inte sjunker in i materialet efter skruvdragning. Dessa skruvar är idealiska för tillämpningar där man vill ha ett synligt montage, eftersom skruvhuvudet förblir synligt på ytan
Läs mer
Renoverare
· Gävleborg
· 8 193 inlägg
Kul att det är fler som uppskattar det.
JR klämmor ligger och väntar på sin tur.
Jag köpte vanlig EKK, hade inte en tanke på att det finns något annat...
JR klämmor ligger och väntar på sin tur.
Jag köpte vanlig EKK, hade inte en tanke på att det finns något annat...
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden