Hej. Skall koppla elsladd till en ledarmatur, ip65 som ska hänga i fönster som stödljus vid upprivning av plantor. Det är ingen koppling för jord utan en ”sockerbit” märkt L och N. Vad jag förstår är det inte som våra gamla lampor där det inte spelade någon roll vilken ledare som satt var.
På denna ledarmatur skall de kopplas rätt enligt schemat på bruksanvisningen. Stämmer detta eller kan jag koppla dom som jag vill?
Nästa fråga: Vilket hål i vägguttaget motsvarar L och N eller kan detta variera?
Tacksam för alla tips.
På denna ledarmatur skall de kopplas rätt enligt schemat på bruksanvisningen. Stämmer detta eller kan jag koppla dom som jag vill?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nästa fråga: Vilket hål i vägguttaget motsvarar L och N eller kan detta variera?
Tacksam för alla tips.
i detta fall spelar det inte någon roll vilken tåt som stoppas var eller vilket hål som är fas eller nolla i vägguttaget (det kan man i stort sett bara vara säker på genom att man mäter i aktuellt vägguttag, det finns ingen standard eller uppmärkning)
jag tror man kan tolka bilden som ...här stoppar du in nätsladdens två tåtar (med en fas och en nolla / Live & Neutral)... så att man inte stoppar in nätsladden under någon slumpmässig skruv i armaturen
jag tror man kan tolka bilden som ...här stoppar du in nätsladdens två tåtar (med en fas och en nolla / Live & Neutral)... så att man inte stoppar in nätsladden under någon slumpmässig skruv i armaturen
harka skrev:
i detta fall spelar det inte någon roll vilken tåt som stoppas var eller vilket hål som är fas eller nolla i vägguttaget (det kan man i stort sett bara vara säker på genom att man mäter i aktuellt vägguttag, det finns ingen standard eller uppmärkning)
jag tror man kan tolka bilden som ...här stoppar du in nätsladdens två tåtar (med en fas och en nolla / Live & Neutral)... så att man inte stoppar in nätsladden under någon slumpmässig skruv i armaturen
Klicka här för att svara
