Då har jag äntligen kommit så långt i mitt badrumsbyggande att det har blivit dags att koppla in vattnet...
jag vet bara inte riktigt hur jag skall gå till väga, kolla på bilderna nedan...
så ser det ut idag, fördelarna fördelar ut varm och kallvatten till badrummet på första våning. jag håller nu på med badrum två och har där 2 stycken varmvatten och tre kallvatten som skall vara med.
till kallvattnet gissar jag att jag behöver en fördelare till. kan jag koppla in varmvattnet på den befintliga fördelaren för varmvatten? rörläggarna som gjorde detta har ju använt sånt Q&E-verktyg, något sånt har jag inte men kan man använda vanliga kopplingar till den fördelaren i de två hål som finns kvar??

sedan är det handdukstorken som skall kopplas på också. kan jag göra en likadan koppling som de har gjort lite längre upp på dem kopparrören??

ursäkta att det blev lite rörigt, jag hoppas någon förstår och kan hjälpa mig...
tack så länge...

• BILD002.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • BILD001.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
jag fick lite bråttom, kunde inte riktigt sluta tänka på detta så jag har googlat och frågat runt lite och vet nu hur jag skall göra, enda saken som återstår är om jag på något sätt kan koppla in mina två varmvatten i den q&e fördelaren med vanliga klämringskopplingar... är det någon som vet??

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.