4 962 läst ·
20 svar
5k läst
20 svar
Koppla in tvättmaskin
I dom flesta fall år gul/grön jord och den blåa är nollan. Såledess är den som är över fas.
Viktigt dock är att du inte kopplar den på en grupp där det redan sitter hög belastning på. Men sätter du den där den har varit så är det nog inga problem.
Tänk dock på att mäta så det inte finns ström kvar. Har du inte tillgång till en sån så bryt huvudbrytaren i 10min medans du ansluter.
Viktigt dock är att du inte kopplar den på en grupp där det redan sitter hög belastning på. Men sätter du den där den har varit så är det nog inga problem.
Tänk dock på att mäta så det inte finns ström kvar. Har du inte tillgång till en sån så bryt huvudbrytaren i 10min medans du ansluter.
Precis. En mätare har jag. Använt den ofta när jag kontrollerat lamputtag i taket så det är rätt propp jag tagit.mogge_73 skrev:I dom flesta fall år gul/grön jord och den blåa är nollan. Såledess är den som är över fas.
Och som du skrev. Ta huvudbrytarn under tiden är ju ingen förlust.
Nu känner jag iaf att jag fått bekräftat det jag tänkt hela tiden.
Sen förstår jag att elektriker tycker det är dumt för lekmän att ge sig på sånt här.
Klicka här för att svara