5 177 läst ·
20 svar
5k läst
20 svar
Koppla in induktionsspis -rätt el?
Den har säkerligen 7kardeler. Men han menar antalet separata ledare. Det torde vara 5.
Nej tråd är "fackslang" för den isolerade "sladden" med typiskt sju ingående kopparkardeler.S susanne70 skrev:
Bilderna i ditt första inlägg visar tre trådar, blå, brun och gulgrön. Troligen är även två trådar anslutna på uttagets undersida. Har du dessa, sammanlagt fem var för sig isolerade trådar anslutna i uttaget, ser allt rätt ut på uttagets sida.
Jaja, nu fattar jag!Alfredo skrev:
Nej tråd är "fackslang" för den isolerade "sladden" med typiskt sju ingående kopparkardeler.
Bilderna i ditt första inlägg visar tre trådar, blå, brun och gulgrön. Troligen är även två trådar anslutna på uttagets undersida. Har du dessa, sammanlagt fem var för sig isolerade trådar anslutna i uttaget, ser allt rätt ut på uttagets sida.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 872 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 872 inlägg
Ser ut att gå en vit och svart kabel ner till vänster respeu höger. Då ser det som sagt helt korrekt ut. Dock ska man ändå mäta för ingen vet ju med säkerhet hur det ser ut i andra ändan av sladden.
Ser korrekt ut ja. Det är 3-fas framdraget med vad det verkar även nolla.
Som sagt ovan vill man helst mäta så man har 230V mellan gulgrön och svart/brun/vit samt 230V mellan blå och svart/brun/vit och sist men inte minst 400V inbördes mellan svart/brun/vit .
Kollar du även vilka proppar som går hit om det är 10A eller 16A kan du säkert få hjälp om det är tillräckligt för en viss apparat du tänkt dig.
(Ser ut som 2,5mm2 trådar för mig så 16A borde det vara och då räcker det till det vanligaste)
Som sagt ovan vill man helst mäta så man har 230V mellan gulgrön och svart/brun/vit samt 230V mellan blå och svart/brun/vit och sist men inte minst 400V inbördes mellan svart/brun/vit .
Kollar du även vilka proppar som går hit om det är 10A eller 16A kan du säkert få hjälp om det är tillräckligt för en viss apparat du tänkt dig.
(Ser ut som 2,5mm2 trådar för mig så 16A borde det vara och då räcker det till det vanligaste)
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden