Den har säkerligen 7kardeler. Men han menar antalet separata ledare. Det torde vara 5.

S susanne70 skrev:
När du skriver trådar, menar man själva koppartrådarna inne i sladden?
Nej tråd är "fackslang" för den isolerade "sladden" med typiskt sju ingående kopparkardeler.

Bilderna i ditt första inlägg visar tre trådar, blå, brun och gulgrön. Troligen är även två trådar anslutna på uttagets undersida. Har du dessa, sammanlagt fem var för sig isolerade trådar anslutna i uttaget, ser allt rätt ut på uttagets sida.

• Gilla
Fairlane
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Nej tråd är "fackslang" för den isolerade "sladden" med typiskt sju ingående kopparkardeler.

Bilderna i ditt första inlägg visar tre trådar, blå, brun och gulgrön. Troligen är även två trådar anslutna på uttagets undersida. Har du dessa, sammanlagt fem var för sig isolerade trådar anslutna i uttaget, ser allt rätt ut på uttagets sida.
Jaja, nu fattar jag! :) På bilden syns inte undersidan! Nu är det inte läge att bryta elen, men ska kolla igen senare. Tog denna bild också tidigare. Ser ut som att det är tråd på undersidan också.

• Närkontakt av öppen eluttag med anslutna ledningar som visar framsidan utan undersidan synlig.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
S susanne70 skrev:
Ser ut som att det är tråd på undersidan också.
Ja nog tycker jag mig ana en vit och en svart på undersidan. För att vara helt säker måste man dock mäta. Även om allt är rätt kopplat i uttaget så kan det vara fel i andra änden.

• Gilla
susanne70 och 1 till
  • Laddar…
Fairlane
Ser ut att gå en vit och svart kabel ner till vänster respeu höger. Då ser det som sagt helt korrekt ut. Dock ska man ändå mäta för ingen vet ju med säkerhet hur det ser ut i andra ändan av sladden.

• Gilla
susanne70 och 1 till
  • Laddar…
Ser korrekt ut ja. Det är 3-fas framdraget med vad det verkar även nolla.

Som sagt ovan vill man helst mäta så man har 230V mellan gulgrön och svart/brun/vit samt 230V mellan blå och svart/brun/vit och sist men inte minst 400V inbördes mellan svart/brun/vit .

Kollar du även vilka proppar som går hit om det är 10A eller 16A kan du säkert få hjälp om det är tillräckligt för en viss apparat du tänkt dig.

(Ser ut som 2,5mm2 trådar för mig så 16A borde det vara och då räcker det till det vanligaste)

• Gilla
susanne70
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.