TS ska inte kontakta nätägaren utan som ett otal tidigare skrivit en behörig installatör. Då kommer allt att som genom ett trollslag att lösa sig.

• Gilla
Bo.Siltberg och 1 till
  • Laddar…
Tack för alla svar! Installatör kontaktad, kommer och fixar det imorgon 450+moms/h, fixat på en timme eller så, inga pengar ju! Fridens

• Gilla
tommib
  • Laddar…
tommib
Hmm.... Om du inte har en elmätare någon annan stans så kommer du behöva en sån installerad också. Räkna med att det tar en stund att montera upp en mätartavla. Materielen är inte heller helt billig. Mätare däremot står elnätsbolaget för.

Skåpet med plomberingarna är väl ett gammalt (smalt) mätarskåp så där finns det plats för mätare.

Protte

Mätare finns i skåpet;) Skena och en halvmeter kabel får installatören lägga på, uttaget har jag! Rotavdrag däremot har jag ingen koll på, hur gör jag med det?

• Gilla
Hus tomte
  • Laddar…
I det skåpet går det sätta in säkringar där det sitter blindpluggar.
Om det finns att få tag på numera låter jag vara osagt.

Var ju väldigt praktisk då man satte mätarskåpet på garaget och slapp en elcentral i garaget.

Protte

tommib
Rotavdrag går bra att göra även för fritidshus som du äger. Kolla med skatteverket om du är minsta tveksam, deras kundtjänst är förvånansvärt hjälpsam.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.