1 421 läst ·
43 svar
1k läst
43 svar
Koppla in en 400v element LVI
Då kan du lika gärna skaffa en anslutningsdosa och koppla in ellementet direkt i den, tror det är svåt att få tag i en ny kontakt. Kan vara en brun - blå + gg i kontakten. Har ingen betydelse hur dom hamnar, bara gg är mot gg.T tyomka skrev:
Ja, jag kan ta vanlig dosa, det är inte det som är problemet.
Från vägg sticker ut 2faser och 1 jord. Lvi elementet har 5 trådar. Jord, blå, och tre svarta.
Jord vägg mot jord element, blå på elementet som jag vet kan man strunta i, sedan då? Jag har två faser från vägg och tre trådar från elementet.
Från vägg sticker ut 2faser och 1 jord. Lvi elementet har 5 trådar. Jord, blå, och tre svarta.
Jord vägg mot jord element, blå på elementet som jag vet kan man strunta i, sedan då? Jag har två faser från vägg och tre trådar från elementet.
Lite uppdatering med nya bilder.
1. Svart
2. Blå
J. Gulgrön
N. Svart vitt
3. Svart.
Gissar att jag använder 1, 2 och jord för att koppla med dem som sticker ut från väggen. N och 3 kan struntade i. Rätt?
1. Svart
2. Blå
J. Gulgrön
N. Svart vitt
3. Svart.
Gissar att jag använder 1, 2 och jord för att koppla med dem som sticker ut från väggen. N och 3 kan struntade i. Rätt?
Bästa svaret
Här är ett schema på ett LVI-ellement. Och om du ser hur tamapar är stickproppen så blir det bra. I en anslutningsdosa finns 5 plintar och dom som inte används nollas bara på plinten. Öpmma stickisen och se färgföljden, et finns nummer i den 1 till 5T tyomka skrev:
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 15 906 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 15 906 inlägg
Så långt är jag med också. Men elementet vet ju inte vilka två faser som sitter i dosan, därav måste elementet ha tre kablar, även om även bara två är anslutna på andra sidan, ellerhur?E elmont skrev:
Det ellementet är för att ha en slav och styra nästa i samma rum och då blir 5 tåtar in i det och är kopplade där.Fairlane skrev: