B Håkan Ekblom skrev:
Din uppgift är intressant, men hur söker jag fram info #8?
Om man söker på din beteckning lw8-20-5 5s 1/4 från inlägg 8 finns den tex på några olika sidor som säljer den och med en beskrivning av kopplingslägen på den. Det ser ut så här och verkar rimligt för den du visar på bilderna tex överkopplingsblecken utvändigt stämmer.

Teknisk ritning med symboler, kopplingsschema, tabell för orienteringar, märkt S1/2.2.

Sen får du översätta till det du vill göra dvs fram/back.

Då ska du först ta bort plåtblecken som byglar 8-12 och 10-14. Anslut din motor U1 till 2 eller 4, V1 till 5 eller 7 och W1 till 13 eller 15. Sen får du själv bygla med tråd mellan 1-3 och dit lägger du fas L1, bygla 6-14 och dit läggs L2, slutligen bygla 8-16 och koppla L3 dit.

Har du något instrument kan du koppla om och sen köra resistans eller summer så du ser att det blir rätt. Kontakt 2-4 mot 1-3 i både läge 1 och 2 sen 5-7 mot 8-16 i läge 1 och 5-7 mot 6-14 i läge 2 slutligen 13-15 mot 6-14 i läge 1 och 13-15 mot 8-16 i läge 2.

Nu har jag gjort en simulerings koppling och utgått från den info jag har fått. Allt kommer att fungera Perfekt.
Så utan eran info hade jag inte klarat av det, STORT TACK 🙏🏼 🙏🏼 Håkan

• Gilla
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
B Bråkan 21 skrev:
Nu har jag gjort en simulerings koppling och utgått från den info jag har fått. Allt kommer att fungera Perfekt.
Så utan eran info hade jag inte klarat av det, STORT TACK 🙏🏼 🙏🏼 Håkan
Jag har en ny fråga ang vridomkopplare som jag tänkte beställa, men är osäker på om jag kan använda den till en annan 3 fas motor som jag har? Syftet är att kunna köra motorn både i med- och moturs.
Här kommer data o bild:

Heschen Universal kamströmbrytare, roterande brytare, växelbrytare SZW26-20/D303,3, 660 V, 20 A, 3 positioner, 3 faser, 12 klämmor, CE​

• Blå elektrisk omkopplare med numrerade anslutningar, ledningsdiagram, och svart monteringsram.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Den passar bra till det.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.