Bor i ett hus med 3 vån plus källare.
Och i samband med renovering av grunden i sommar plockade vi bort ett element o satt balofix kopplingar där.

Nu ska jag skruva tillbaks detta och funderar lite på hur jag ska göra.

Det är en rätt stor gammal gjutjärns radiator som ska dit.
Ska jag försöka vattenfyllda det innan lag skruvar det på plats och öppnar eller ska man strunta i det.
Ska jag använda ventiltätning eller tätar mässingen av sig själv?

Mvh/
 
Det är väl alltid bra att täta gängor med lin och pasta. Jag antar att du inte kör men klämkopplingar?
Normalt vattenfyller man radiatorer från värmesystemet som man i sin tur återfyller från påfyllningskranen (som redan finns).
 
Krilleman
Har du tagit bort radiatorn genom att lossa böj med mutter och nippel med mutter så ska det absolut inte vara lin!

Denna tätar koniskt.

4819132_1.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Thomas_Blekinge
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.