Hej,

Håller på googlar ihjäl mig men får inte ordning på hur detta skall kopplas. Vilken kabel skall vart?

Termostaten skall gissningsvis till sensor men resten? Vart ska jorden? Har ingen jord från golvfoilen.

• Kablar hänger från ett hål i taket, bland annat en brun, blå och vit kabel. Kopplingsplintar är anslutna till vissa kablar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Termostatens baksida med anslutningar och symboler för kablar, inklusive last, fjärranslutning och sensor. Hållen i handen, vit bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Termostaten är dubbelisolerad= ska ej anslutas till jord.
Se kopplingsschema på termostaten, det kan nog inte bli mycket enklare. Fas och neutralledare till L och N. Golvvärmeslingan till "LOAD".

Tack, hur är det med "remote"?

Det kan vara något styringång för att sänka/höja temperaturen, inget som normalt används. Står det inget om det i manualen?

Instruktion för fjärrstyrning: På/Av knapp, visas i menyn 'Program', kräver 230 V-signal på remoteingång enligt manual (se sid. 7).

Hittar inget, fruktansvärt dålig manual.

Det där med jord, verkar som folie brukar vara dubbeisoloerad, ingen jord skall anslutas. Men i gengäld så får man inte använda folie i våtrum som exempel. Iallafall inte de jag läst om.

Redigerat:
Panor82
Nu kanske jag ser dåligt men jag tycker mig se lös FQ/FK och ingen dosa i hålet? Säg att det åtminstone finns slang och att en senildosa ska dit. Men som sagt jag kan se fel på mobilen.

• Gilla
hempularen och 2 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.