Hej,
Jag ska koppla, Pax Fukt- och tidstyrning i mitt badrum till ett spjäll på vinden, som stryper ventilationen till resterande huset, när fukthalten blir för hög i badrummet (på så sätt drar fläkten, Pax 125, med all kraft ut fukten).
Funderar dock på hur man kopplar fuktstyrningen.
Är det, som jag tror, att jag kopplar fasen direkt till motorspjället (samt jord så klart), och nollan till "nr.4" på fuktstyrningen, samt från nr.5 till motorspjället?
Om jag även vill installera tidsstyrning (fördröjning) hur gör jag då?
Se kopplingsshema, samt instruktion från Pax alla el-experter =)
Jag ska koppla, Pax Fukt- och tidstyrning i mitt badrum till ett spjäll på vinden, som stryper ventilationen till resterande huset, när fukthalten blir för hög i badrummet (på så sätt drar fläkten, Pax 125, med all kraft ut fukten).
Funderar dock på hur man kopplar fuktstyrningen.
Är det, som jag tror, att jag kopplar fasen direkt till motorspjället (samt jord så klart), och nollan till "nr.4" på fuktstyrningen, samt från nr.5 till motorspjället?
Om jag även vill installera tidsstyrning (fördröjning) hur gör jag då?
Se kopplingsshema, samt instruktion från Pax alla el-experter =)
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 839 inlägg
Du vill alltså, tvärtom, koppla spjället till fläkten??
Och du vill att spjället skall ha ström när fläkten går?
Då kopplar du i så fall spjället till L och N5.
Tidsstyrning får du på köpet, men Paxfläkten ska då matas med en tändfas (via strömbrytare) till T2, helt enligt schemat. För det är ju en eftergångstid.
Och du vill att spjället skall ha ström när fläkten går?
Då kopplar du i så fall spjället till L och N5.
Tidsstyrning får du på köpet, men Paxfläkten ska då matas med en tändfas (via strömbrytare) till T2, helt enligt schemat. För det är ju en eftergångstid.
Produkter som diskuteras: "Paxfläkten"
Badrumsfläkt PASSAD 30 PAX
Med ljus- och fuktsensor
1 749 kr inkl moms
Läs mer
Okey, nej inte riktigt.
Jag har en kanalfläkt till hela huset . När fukthalten blir för hög så ska fuktstyrningen ge ström till ett motorspjäll som stryper flödet till hela huset förutom badrum och kök. På så sättökar jag flödet från badrummet utan att öka varvtalet på fläkten.
Så jag behöver bara koppla den till motorspjället. Hur kopplar jag då?
Är det bara neutral som jag bryter mellan 4 och 5?
Jag har en kanalfläkt till hela huset . När fukthalten blir för hög så ska fuktstyrningen ge ström till ett motorspjäll som stryper flödet till hela huset förutom badrum och kök. På så sättökar jag flödet från badrummet utan att öka varvtalet på fläkten.
Så jag behöver bara koppla den till motorspjället. Hur kopplar jag då?
Är det bara neutral som jag bryter mellan 4 och 5?
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
