Hej,

Hur kopplar ni in dessa?

Jag förstår det som:
L och N från centralen skall in på knappen på N och P. Från P byglar jag till C (Common). Ut från C direkt till motorns konstanta L (nr 2).
Från NO på knappen kopplar jag (ex svart ledare) till motorns brytande L (nr3)?

Har jag fel? vill kunna öppna/stänga motorn på knappen. Lär ju bli en slutning i vartfall.

Förutsättningar:
Timer Schneider Exxact WDE002473
Forceringsmotor: Belimo LM230A
 
  • Elektrisk installationsmanual för Belimo LM230A med kopplingsschema och ledningsfärger för AC 230 V öppna/stäng och 3-punktskopplingar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Timerbrytare från Schneider Electric med anslutningar markerade N, P, C, NO och tidsinställningar för 1-8 timmar. Modell: Exxact WDE002473.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Du kan välja vilken som av de två alternativen, "öppna/stäng" respektive "3-punkt".

Jag hade valt 3-punkts:
NO på brytaren till 2 (3) på spjälmotorn.
NC på brytaren till 3 (2) på spjälmotorn.

Inkommande N till extern kopplingsplint vidare dels till N på brytaren, dels N på spjälmotorn.
Inkommande fas till extern kopplingsplint vidare dels till P på brytaren, dels till C på brytaren.

"Öppna/stäng":
NC (NO) på brytaren till 3 på spjälmotorn.

Inkommande N till extern kopplingsplint vidare dels till N på brytaren, dels N på spjälmotorn.
Inkommande fas till extern kopplingsplint vidare dels till P på brytaren, dels till C på brytaren, dels till 2 på spjälmotorn



https://www.belimo.com/se/shop/sv_SE/Ställdon/Ställdon-utan-säkerhetsfunktion/LM24A/p?code=LM230A

https://www.se.com/se/sv/product/WD...e-relä-infälld-158h-ip21-skruvanslutning-vit/
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.