photo.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Kopplar in enligt den beskrivning som finns med till denna conrad fjärrbrytare.
Båda bruna fas i det vänstra nedre inkopplingshålet och den grå som går till lampan i den högra vänstra.
Sedan vardera svart kabel i väggbrytaren. Har jag fattat fel?
Kan det ha något att göra med elkontakten nedanför som spökar till det?
 
Vad har du för symptom? I princip har du kopplat rätt, men:

Strömbrytaren på bilden är en kronbrytare. Den svarta nedre/vänster på strömbrytaren går till en annan lampa? Den är inte längre fungerande.

De två svarta från fjärrpucken ska gå till en potentialfri strömbrytare. Vill du ha kvar funktionen hos den andra lampan måste strömbrytaren bytas till en dubbeltrapp.
 
Fjärrpucken behöver väl nolla också.
 
denna modell behöver inte nolla

Thanks to the special 2-wire design of the inbuilt wireless switchyou do not need the neutral wire - the two existing wires (phase“L” and switched phase “L”) are sufficient.


  • Remove the cover of your existing wall switch and remove theswitch from the in-wall box.
  • Remove the two cables (phase “L” and switched phase “L”)from the wall switch and connect them to the two screwclamps on the inbuilt wireless switch.
    The order of the two cables in the screw clamps on thewireless switch is not important!
  • Connect the the two wires on the wireless inbuilt switch to the
    two switch contacts on your wall switch (“S1”), see picture to
    the right.
 
Redigerat:
Men som Bo påpekar, du kan inte ha din andra lampa inkopplad på brytaren.
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.