Hej, har en solcellslampa som slår på av rörelse när det är mörkt. Efter 30 sek slår den av.
Jag har satt rörelsedetektorn ur spel så den slår på när det blir mörkt.. men den lyser bara 30 sekunder. Nu skulle jag vilja få bort den timern också. Och om möjligt även mörkerdetektionen.
Det finns ett kretskort i lampan. Kan jag bar koppla ur det helt? Hur ska jag i så fall koppla?
Vill alltså att den alltid ska kunna ladda batteriet och strömbrytaren ska bara vara en on/off switch.

På bilden är strömbrytaren uppe till vänster. Den svarta tjocka kabeln går till solcellsladdare. Den röda tråden som är skymd av lampan går till batteriet som är i mitten under allt.
 
  • Solcellslampa öppnad visar kretskort, ledningar till solcellsladdare och batteri.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag löste det,
jag kapade de båda röda från kretskortet och kopplade ihop dem. Kapade även den blå och kopplade till batteriets minuspol. Den fungerar som jag vill nu, får se ifall den laddar också när det blir sol nästa gång.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.