Hej,
Ringde en bekant som missade samtalet och fick svar från dennes sambos nummer att ”du ringde”. Har tidigare messat denna bekanta person och fick svar från båda två och trodde det var något fel. Det är självklart för mig att dennes sambo kopplat sin partners telefon så hen kan se alla samtal och sms, varav den ena personen verkar helt omedveten om det. Vill framföra det till den kränkta men undrar, vad kan han ha gjort för att möjliggöra detta? Är det via app?
Ringde en bekant som missade samtalet och fick svar från dennes sambos nummer att ”du ringde”. Har tidigare messat denna bekanta person och fick svar från båda två och trodde det var något fel. Det är självklart för mig att dennes sambo kopplat sin partners telefon så hen kan se alla samtal och sms, varav den ena personen verkar helt omedveten om det. Vill framföra det till den kränkta men undrar, vad kan han ha gjort för att möjliggöra detta? Är det via app?
Allvetare
· Västra götaland
· 10 929 inlägg
Kan skriva under på ovan ... frugan är en äpplemänniska och lade in sitt privata äppleID på sin nya jobb-telefon ...
Hipp hopp så började det ringa jobbsamtal på den privata telefonen när jobbtelefonen var avstängd ...
EDIT: och sms som kom åt andra hållet ....
Hipp hopp så började det ringa jobbsamtal på den privata telefonen när jobbtelefonen var avstängd ...
EDIT: och sms som kom åt andra hållet ....
Medelanden mellan två apple telefoner skickas inte som SMS om det finns tillgång till internet.
Vem är det som är kränkt?
Vem är det som är kränkt?
Inställningar, Telefon, Samtal på andra enheterDan_Johansson skrev:
....ställ in som du vill ha det....
Har inget alternativ för "Samtal på andra enheter" under Alternativ->Telefon. Vad betyder för övrigt "Tillkännage samtal"? Att telefondjäkeln ska ringa när någon ringer? Fast det kan det inte vara för mitt val är tydligen "Aldrig" och den ringer ändå...MathiasS skrev:
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 910 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 910 inlägg
Jag håller med ovan, de är med största sannolikhet så att de delar apple-id. Om man inte ställer in något själv så får man den här effekten, så det är troligen inte frågan om något försök att spionera på partnern.
Jag hade samma sak med två iPhones temporärt (jobbtelefon plus lånetelefon). Med android slipper man detta ☺️
Man kan ju undra varför man delar apple-id på två personer, men kanske är det för att man köpt en app som man bara vill betala för en gång.
Jag hade samma sak med två iPhones temporärt (jobbtelefon plus lånetelefon). Med android slipper man detta ☺️
Man kan ju undra varför man delar apple-id på två personer, men kanske är det för att man köpt en app som man bara vill betala för en gång.
Tillkännage samtal är att Siri talar om vem som ringer. Kan vara bra om man t ex har hörlurar och vill veta vem som ringer utan att behöva plocka upp telefonen (och inte har något emot att andra kan höra vem som ringer ;-))Alfredo skrev:
Om det bara är därför kan man ju installera den appen mha det ena appleID't på den andra telefonen.....appar kan installeras med flera olika appleid's på en telefon.Fairlane skrev:
Jag har den under Inställningar, Mobilnät också....?Alfredo skrev:
Du säger "Alternativ". Har du verkligen en Apple-lur? IOS version från 1983?
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 910 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 910 inlägg
Åfasen, det visste jag inte. Jag kör inte iPhone eller iPad för närvarande. Då förstår jag inte varför man vi dela apple-id.MathiasS skrev:
Det kan vara av misstag för att en part har övertagit en telefon från den andra.
Klicka här för att svara
