Hej
Ska byta ut min gamla 2-fas häll som är kopplad i en kopplingsdosa. Kabeln är en 5x1,5 men bara 4 ledare som är inkopplade, 2 faser, en nolla och en jord och en ledare som inte är inkopplad.
När jag kollar schemat på min nya häll så visar den att det ska vara 2st nollor, behövs det eller räcker det att koppla en nolla och en bygel till den andra plinten som är avsedd till nolla?
Ska byta ut min gamla 2-fas häll som är kopplad i en kopplingsdosa. Kabeln är en 5x1,5 men bara 4 ledare som är inkopplade, 2 faser, en nolla och en jord och en ledare som inte är inkopplad.
När jag kollar schemat på min nya häll så visar den att det ska vara 2st nollor, behövs det eller räcker det att koppla en nolla och en bygel till den andra plinten som är avsedd till nolla?
Det räcker med en nolla samt bygel.
Att det är ritat två nollor beror på kabeln som medföljer är förberedd för både enfas och Nederländerna.
Om medföljande kabel används och bara en nolla används så isoleras grå.
Att det är ritat två nollor beror på kabeln som medföljer är förberedd för både enfas och Nederländerna.
Om medföljande kabel används och bara en nolla används så isoleras grå.
Om du tittar noga så ser du en U bygel i plinten. Så det räcker med en nolla.R robinnn skrev:Hej
Ska byta ut min gamla 2-fas häll som är kopplad i en kopplingsdosa. Kabeln är en 5x1,5 men bara 4 ledare som är inkopplade, 2 faser, en nolla och en jord och en ledare som inte är inkopplad.
När jag kollar schemat på min nya häll så visar den att det ska vara 2st nollor, behövs det eller räcker det att koppla en nolla och en bygel till den andra plinten som är avsedd till nolla?
Klicka här för att svara
