Hej

Ska byta ut min gamla 2-fas häll som är kopplad i en kopplingsdosa. Kabeln är en 5x1,5 men bara 4 ledare som är inkopplade, 2 faser, en nolla och en jord och en ledare som inte är inkopplad.
När jag kollar schemat på min nya häll så visar den att det ska vara 2st nollor, behövs det eller räcker det att koppla en nolla och en bygel till den andra plinten som är avsedd till nolla?
 
  • Anslutningsschema för 2-fas häll och avkopplad kabel med fem ledare, där fyra är anslutna: två faser, en nolla och en jord, med installationsinstruktioner.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det räcker med en nolla samt bygel.
Att det är ritat två nollor beror på kabeln som medföljer är förberedd för både enfas och Nederländerna.

Om medföljande kabel används och bara en nolla används så isoleras grå.
 
R robinnn skrev:
Hej

Ska byta ut min gamla 2-fas häll som är kopplad i en kopplingsdosa. Kabeln är en 5x1,5 men bara 4 ledare som är inkopplade, 2 faser, en nolla och en jord och en ledare som inte är inkopplad.
När jag kollar schemat på min nya häll så visar den att det ska vara 2st nollor, behövs det eller räcker det att koppla en nolla och en bygel till den andra plinten som är avsedd till nolla?
Om du tittar noga så ser du en U bygel i plinten. Så det räcker med en nolla.
 
Demmpa Demmpa skrev:
Det räcker med en nolla samt bygel.
Att det är ritat två nollor beror på kabeln som medföljer är förberedd för både enfas och Nederländerna.

Om medföljande kabel används och bara en nolla används så isoleras grå.
Misstänkte det, tack så mycket😊
 
J Jonas928 skrev:
Om du tittar noga så ser du en U bygel i plinten. Så det räcker med en nolla.
Ja jag såg det, likadant på min gamla häll, tack för hjälpen😊
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.