När vi var bortresta stod varmvattnet och droppade långsamt i handfatet, vilket gav tydliga gröna spår.

Hur bär man sig åt för att få bort kopparärgen från ett handfat gjort i det som jag tror kallas gjutmarmor?
 
Det finns några trådar om detta problem, olika typer av syra (exempelvis Oxalsyra) verkar vara den vanliga metoden för att få bort det.

Hurivida marmorn tar skada kan jag inte svara på...
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.