Håller på o ska bygga ett loft och kommer behöva ett par pelare mot en vägg där rör till en vattenburen radiator går. Behöver alltså få hit en röris som kopplar ut och drar om rören något

Huset är bostadsrätt, fyra våningar och jag är på bottenplan.

Så, min fråga: Är detta görbart nu på hösten/vintern eller måste hela systemet tömmas? Ser ut som att det finns ett par äldre kranar på rören lite längre bort i taket för avstängning men annars inga ballofixer eller liknande vad jag kan se.
Somsagt, inget jag ska göra utan en rörmockare men vad tror ni?

/Jonas

L LoftJonas skrev:
Håller på o ska bygga ett loft och kommer behöva ett par pelare mot en vägg där rör till en vattenburen radiator går. Behöver alltså få hit en röris som kopplar ut och drar om rören något

Huset är bostadsrätt, fyra våningar och jag är på bottenplan.

Så, min fråga: Är detta görbart nu på hösten/vintern eller måste hela systemet tömmas? Ser ut som att det finns ett par äldre kranar på rören lite längre bort i taket för avstängning men annars inga ballofixer eller liknande vad jag kan se.
Somsagt, inget jag ska göra utan en rörmockare men vad tror ni?

/Jonas
Hej,

det går att frysa rören ifall det inte finns några andra lämpliga sätt att stänga av vattnet så det borde inte vara några problem att lösa det.

Oj, OK!

Och det fixar en helt vanlig rörmockare eller?

/Jonas

E
Tänk på att vattenburna radiatorer ofta tillhör bostadsrättsföreningen och att du i så fall inte får lov att göra ingrepp på dessa utan styrelsens godkännande. Kolla stadgarna, och prata med styrelsen, innan du ringer dit en rörmokare!

L LoftJonas skrev:
Oj, OK!

Och det fixar en helt vanlig rörmockare eller?

/Jonas
Ja det borde de klara, men som en annan påpekat i tråden. Du behöver nog kolla med föreningen först så du inte gör ngt du riskerar att få skit för i efterhand.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.