3 607 läst ·
6 svar
4k läst
6 svar
Köpa varmluftspanna??
jag tänkte köpa en ved eldad varmluftspanna från www.varmluftspannor.com
Den på 50kw.
Är det nån som vet om den är bra? jag menar vad kan gå sönder i den mer än fläkten kanske?
Nån som kanske har en själv eller känner nån som har?
Det är ju ett bra pris
Tacksamm för svar.
Den på 50kw.
Är det nån som vet om den är bra? jag menar vad kan gå sönder i den mer än fläkten kanske?
Nån som kanske har en själv eller känner nån som har?
Det är ju ett bra pris
Tacksamm för svar.
Produkter som diskuteras: "fläkten"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
I praktiken är det väl bara fel material som dödar en varmluftspanna. Spänningskorrosion pga temperaturväxlingen. Vissa delar av pannan blir betydligt varmare än i en vanlig vattenmantlad panna men med rätt material så är det inget problem. Själv hade jag köpt en vanlig vedpanna och en aerotemper begagnat istället. Känns mer beprövat...
ok jag trodde det oxå. jag vet inte om det passar med en aerotemper i mitt fall?
denna varmluftspannan värmer up min verkstad på en kvart
efter det att jag tänt i pannan. ingen vattten dragning, ingen risk för frysskador, snabbare värme.
kanske lite dyrare men mindre jobb att installera.
denna varmluftspannan värmer up min verkstad på en kvart
kanske lite dyrare men mindre jobb att installera.
Medlem
· västerbotten
· 64 inlägg
Hur är enocsson-pannan? Är sugen på en sån till garaget och då en 20 kW -modellen.
Redigerat:
jag är helt nöjd om d är ngt att anmärka är d att inkastet till veden kunde varit större. Men 30cm längd får man lätt in... Är man ute efter att få up värme snabbt och inte kankse så långvarigt så är d väldigt bra allternativ. Ska man vara i verkstaden varje dag året runt så rek jag vatten buret system.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden