T Tallberga69 skrev:
Köpte biltemas spikpistol för ett år sedan. Nu spikar den dubbelt nästan hela tiden. Har väl spikat totalt en 2000-3000 spik med den så det är ju inte så att jag borde slitit ut den.
Mao köp inte biltemas. Hade varit bättre om jag köpt en bra begagnad maskin istället för samma pengar.
Har kört med 2 biltema, för mig har dom fungerat bra, gissar på 20-30000 spik med båda.

Kolla så att inga skruvar släppt så det blivit glappet och kolla att du har rätt spik (lutning och skalle).

Men det kan vara ett skitexemplar också

R Robert-san01 skrev:
Antar att du har samma spik som tidigare? Kollat så det inte är grader på slagstiftet?
Hur kollar jag slagstiftet?

Den pyser så misstänker att ngn packning blivit dålig. Kan det bero på det?

T Tallberga69 skrev:
Hur kollar jag slagstiftet?

Den pyser så misstänker att ngn packning blivit dålig. Kan det bero på det?
Om det pyser i den så är det packning som gett sig. Då kan returen krångla och därigenom matningen.

På vissa kan man se slagstiftet om man öppnar för att ta bort felmatat. Andra måste skruvas sönder rätt mycket.

Har du rätt tryck till den? Jag råkade ut för liknande när jag hade glömt ställa tillbaka trycket efter ha haft det lågt. Då pös det om den.

R Robert-san01 skrev:
På vissa kan man se slagstiftet om man öppnar för att ta bort felmatat. Andra måste skruvas sönder rätt mycket.

Har du rätt tryck till den? Jag råkade ut för liknande när jag hade glömt ställa tillbaka trycket efter ha haft det lågt. Då pös det om den.
Japp kör på 8 bar. Funderar på att testa att ställa ner det lite och se om det fungerar bättre då.
Biltema har slut på packningssatserna och har dessvärre ingen aning om när eller om de får in dem igen.

• Gilla
Robert-san01
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.