• Gilla
Claes Sörmland
  • Laddar…
Intressant! Kan man förvänta sig att HSB hör till de seriösa? Min syster bokade nybyggd 3 år tidigare i centrala Gbg. Inte billigt men det blev fantastiskt fint och ekonomin höll enligt plan.

Vet ej. De finns omnämnda i ordlistan som "Hyresgästernas Sparkasse- & Byggnadsförening". Största kooperationen för bosparande, planering, finansiering, byggande och förvaltning.

Både HSB och Riksbyggen har oftast bra förutsättningar i kostnadskalkyken där de tar mer höjd för ändrade förutsättningar än andra byggbolag. De bygger också mer för att det ska hålla, till skillnad mot vissa andra bolag som mer tänker på hur lång tid deras garanti gäller.

Skanska bygger också med bra kvalitet är min känsla.

De flesta bolagen jobbar med att få en mer hållbar process i byggnationen.

F Femrik El Kabel skrev:
Både HSB och Riksbyggen har oftast bra förutsättningar i kostnadskalkyken där de tar mer höjd för ändrade förutsättningar än andra byggbolag. De bygger också mer för att det ska hålla, till skillnad mot vissa andra bolag som mer tänker på hur lång tid deras garanti gäller.

Så förhåller det sig inte alltid, dock.

yonna yonna skrev:
Intressant! Kan man förvänta sig att HSB hör till de seriösa? Min syster bokade nybyggd 3 år tidigare i centrala Gbg. Inte billigt men det blev fantastiskt fint och ekonomin höll enligt plan.
Man bör nagelfara varje kostnadskalkyl för sig. De skiljer sig åt.

F Femrik El Kabel skrev:

Så förhåller det sig inte alltid.

M Mikael Goldstein skrev:
Så förhåller det sig inte alltid.
Vilket av påståendena syftar du på?

F Femrik El Kabel skrev:
Vilket av påståendena syftar du på?
Riksbyggen har ibland valt en på tok för låg prognosränta i Ekonomisk prognos, vilket nog resulterat i ordentlig avgiftshöjning. Ekonomin är sålunda inte lika hållbar som den intygats vara.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.