Vi köpte en Andersson från Netonnet för en drös år sedan. Funkar fortfarande bra och med bra bild.

harry73
Frågan är om samsung är två gånger så bra.

Min erfarenhet med andersson produkter är att de kan brumma när de är på eller i standby. Och då kan en annan tv vara värd pengarna

Köpte i våras en 65" Samsung, förvisso lite över din budget men den är jag helnöjd med. Den som @Kane länkar är samma serie fast 55 tum. Den kommer du garanterat bli nöjd med.

Annars är LG också ett bra märke som är prisvärt.

• Gilla
Lasson83
  • Laddar…
Eller läggtiil några tusen och köp med en riktig OLED bild LG Philips m.flera.

• Gilla
Broken arrow och 6 till
  • Laddar…
Okej så ni föredrar en märkes tv då ni flesta iallafall? ☺️ Vad skiljer sig den @Kane länkar & de jag länkade ?

hsd
Kolla mediamarkt, de brukar köra prisdumpningar på märkesapparater
Elgiganten har ofta lägre priser på nätet än i butik

G
hsd hsd skrev:
Kolla mediamarkt, de brukar köra prisdumpningar på märkesapparater
Elgiganten har ofta lägre priser på nätet än i butik
Ursäkta, men va?

Mediamarkt kör inte "prisdumpning på märkesapparater", inte mer än någon annan konkurrent...

Elgiganten har samma pris i butik som på nätet.

Mitt tips är att åka ut till en butik, kolla på bilden när TVn visar material du brukar titta på. Åk hem, fundera och bevaka din modell på Prisjakt om du är prismedveten.

Samsungs apparater från modellnummer 64xx och uppåt är oftast bra. Köp ingen LG under serie 65x eftersom de dras med stora problem med ljusläckage (svårt att se i butik, men tydligt i mörkt rum). Sonys apparater från serie 8xxx och uppåt är också riktigt bra.

Säng, mobil och tv är dumt att spara på om man använder dem mycket. Finns annat kan kan irritera sig på ;)

/Sålde tv i 7 år (fristående handlare).

• Gilla
Franken. och 5 till
  • Laddar…
Kan rekommendera TCL. Fortfarande litet i Sverige men en av världens största panel-tillverkare.
Har en 55" för typ 6-7000 på elgiganten.
Kolla recensioner på Youtube.

1080p eller 4K?
HDR eller inte?
55" eller 65"?

LG, Samsung, Philips, Sony är säkra val.

• Gilla
RSn
  • Laddar…
hsd
G Grief skrev:
Ursäkta, men va?

Mediamarkt kör inte "prisdumpning på märkesapparater", inte mer än någon annan konkurrent...

Elgiganten har samma pris i butik som på nätet.

/Sålde tv i 7 år (fristående handlare).
Jag köpte en bärbar dator från mediamarkt, halva priset mot andra -dessutom betydligt billigare än på tyska mediamark? Prisdump??
Har inte sett andra göra så

Jag köpte en panasonic tv på elgiganten online en dryg tusing billigare än i elgiganten butik dessutom fritt hemkörd till dörren ,har tipsat bekanta om detta och de blev glada eftersom många prylar kräver släp ...

Redigerat:
Man får ju en 4K 65” för under 10k. Både samsung och LG har det. Rekommenderas dock ej om du spelar en tv spel. Eftersläpningar är vanligt på billigare modeller men för enbart film å Tv absolut (y)

N
Lg fungerar och är hållbara men dom är så väldigt långsamma när man ska göra något i menyn eller byta kanal. Kommer inte köpa fler Lg pga det.

• Gilla
Solari
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.