1 666 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Köpa ny duschblandare pga värmeväxling, är denna en OK ersättare?
Har problem med att duschen hoppar mellan varmt och kallt vatten hela tiden och jag behöver nog byta blandaren då den är rätt gammal.
Denna blandare har jag idag (se bilden nedan), och undrar om det går att använda denna som ersätter den: https://www.hornbach.se/p/duschblandare-fm-mattsson-9000e-245-mm-krom-40-mm-c-c/8672027/ eller är det något som inte fungerar med min nuvarande setup?
Är det något jag bör tänka på när jag skaffar den nya blandaren?
Denna blandare har jag idag (se bilden nedan), och undrar om det går att använda denna som ersätter den: https://www.hornbach.se/p/duschblandare-fm-mattsson-9000e-245-mm-krom-40-mm-c-c/8672027/ eller är det något som inte fungerar med min nuvarande setup?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En rengöring av filter och en ny termostat är snarare rätt ände att börja med, att byta ut en bra blandare bara för att den behöver en service känns galet. Extra galet när det är en riktigt bra blandare som det kommer finnas reservdelar till i måååånga år till.P phattrance skrev:Har problem med att duschen hoppar mellan varmt och kallt vatten hela tiden och jag behöver nog byta blandaren då den är rätt gammal.
Denna blandare har jag idag (se bilden nedan), och undrar om det går att använda denna som ersätter den: [länk] eller är det något som inte fungerar med min nuvarande setup?
[bild]
jag har noll kunskap över hur man rengör ett filter eller liknande. kollade med fastighetsskötaren och en felsökning skulle kosta 2500 kr exklusive moms. Billigare för mig att anlita en rörmokare som kommer och byter ut Blandaren mot en ny.J jonko skrev:
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Vara köparen behjälplig med nya pantbrev
Köpa & Sälja hus -
Köpa ny cirkelsåg med klinga på vänster eller höger sida?
Verktyg & Maskiner -
Ny Oras-duschblandare ger endast ljummet vatten
Badrum -
Nytt rör i rör samt duschblandare. Endast ljummet vatten på varmaste?
Vatten & Avlopp -
Dropp ur duschblandare - köpa ny eller leta reservdel?
Vatten & Avlopp