M M_Persson skrev:
Kåken är på dryga 200 kvadrat plus 60 kvadrat biyta, så det är ju en del att värma upp.

De skulle undersöka om det fanns några papper på hålet...
Kan vattenhålet ha blivit misslyckat och att man nu nämner det som energibrunn?
Visst kan det vara så. Kan även vara att det tänktes borra för bergvärme med det misslyckades på nåt vis så det blev stopp vid 120m. Går det inte ringa borrfirma å höra sig för? Om ni bor på mindre ort så kan det ju inte vara så många att ringa runt till så kan dom minnas hur det var med borrningen där
 
Stickan56
M M_Persson skrev:
Kan vattenhålet ha blivit misslyckat och att man nu nämner det som energibrunn?
Nu förstod jag din fråga.
Hur djup är vattenbrunnen? 120m är mycket för en vattenbrunn som brukar snitta på 70m.
Med djupet ökar risken för saltinträngning.

Stickan
 
120m ska tydligen vattenbrunnen ligga på också.
 
  • Gilla
Stickan56
  • Laddar…
Vet vilken firma det var, oklart om den finns kvar idag 11 år senare.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.